قتل داماد با یک ضربه چاقو/ مرگ ۱۳ حجاج ایرانی در حج امسال

فعالیت پنج هزار و ۷۰۰ معلم خرید خدمت در استان اصفهان، برخورد شدید با هرگونه حیوان آزاری، جزییات و نحوه تحویل داروهای بیماران خاص در درب منزل‌شان، جان باختن ۱۳ هزار نفر از زائران مکه در ایام حج، واژگونی پراید بادو کشته و ماجرای قتل داماد در خیابان را در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همزمان با قتل مرد جوانی به دست برادرزنش در خیابان ردیابی‌های پلیسی برای دستگیری وی آغاز شد. روز پنجشنبه ۲۴ مرداد مرد جوانی که از ناحیه گردن بشدت دچار خونریزی شده بود به بیمارستان منتقل شد. اما ۱۴ ساعت بعد وی تسلیم مرگ شد. موضوع بلافاصله از سوی مسئولان بیمارستان به مأموران کلانتری ۱۱۹ مهرآباد جنوبی اعلام شد و ساعتی بعد نیز بازپرس کشیک قتل پایتخت در جریان این مرگ مشکوک قرار گرفت.

بدین ترتیب تحقیقات آغاز شد و فردی که شاهد این قتل بود به پلیس گفت: روز حادثه مقتول در حال عبور از خیابان استاد معین بود که مردی سوار بر موتورسیکلت به او نزدیک شد. بعد هم از موتور پیاده شد و با مقتول شروع به صحبت کرد اما چند دقیقه بعد مرد جوان با چاقو به گردن مقتول زد و دوباره سوار موتور شده و فرار کرد.

در ادامه تحقیقات کارآگاهان موفق شدند هویت متهم را شناسایی کنند. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که ضارب برادرزن مقتول بوده است. این درحالی است که بررسی‌ها در رابطه با دستگیری متهم و انگیزه وی از این جنایت ادامه دارد

برخورد شدید با هر گونه حیوان آزاری

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت از برخورد پلیس با هرگونه حیوان آزاری و ایجاد مزاحمت برای حیوانات خبر داد و گفت: فردی که تصاویر سگ‌کشی را منتشر کرده و باعث  جریحه دار شدن افکار عمومی شده به زودی دستگیر می‌شود.

وی در این باره اظهار کرد: از همان زمان انتشار تصاویر مربوط به این اقدام پلیس بررسی‌های خود را آغاز کرده و مشخص شد که این تصاویر جدید نبوده و مربوط به سال‌های قبل است در همین راستا فردی که اقدام به انتشار این تصاویر و جریحه دار کردن افکار عمومی کرده بود به زودی از سوی پلیس دستگیر خواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره اینکه آیا پلیس با موارد آزار و اذیت حیوانات برخورد می‌کند یا خیر؟ به ایسنا گفت: حفاظت و مراقبت از حیوانات جزو مواردی است که در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد و اگر بنا باشد کسی آزاری به حیوانات برساند حتما با این موارد برخورد خواهیم کرد.

وی از شهروندان خواست که هر گونه اطلاع از موارد حیوان آزاری را نیز به پلیس اطلاع دهند.

نوزاد سرراهی به بیمارستان منتقل شد

امیر بهزاد رییس اداره بهزیستی مهاباد از رها شدن یک نوزاد در کنار خیابان خبرداد و افزود: این نوزاد که هنوز بند ناف آن نیز بریده نشده، نشان می‌دهد پس از به دنیا آمدن توسط مادر یا والدین در کنار خیابان رها شده است.

وی اضافه کرد: این نوزاد به علت کبودی پوست بلافاصله توسط اورژانس بستری و برای تکمیل مراحل درمان و بهبودی به بخش زایمان فرستاده شد که هم‌اکنون وضعیت جسمانی مساعدی دارد.

وی با بیان اینکه این نوزاد تازه به دنیا آمده پسر است، گفت: پس از تکمیل شدن مراحل درمانی در چند روز آینده،  نوزاد به اداره بهزیستی مهاباد تحویل داده خواهد شد..

 تریاک عامل سرطان مثانه و مری است

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت باور مفید بودن تریاک را امری نادرست خواند.

رضا ملک زاده با اشاره به اینکه گزارش سازمان ملل برای اولین بار اعلام کرد که که در سال ۲۰۱۹ تعداد معتادان به ۵۳ میلیون نفر رسیده است، گفت: در کنگره قبلی اعتیاد، تعداد ذکر شده برای معتادان ۲۵ میلیون نفر بود و در هند و نیجریه آمار اعتیاد به شدت افزایش یافته و شیوع اعتیاد در سال جاری را نسبت به سال قبل ۵۶ درصد بیشتر اعلام می‌کنند.تنها در افغانستان حتی با وجود خشکسالی در سال گذشته ۷ هزار و ۸۰۰ تن تریاک تولید شده است و تولید کوکائین نزدیک به ۲۰۰۰ تن است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار کرد: اعتیاد را باید به عنوان یک بیماری تلقی کنیم. علم اعتیاد این را پذیرفته و بر این باور است که فرد معتاد یک مریض است و باید معالجه و کمک شود در حالیکه در گذشته در تمام دنیا به عنوان جرم تلقی می‌شده است.

ملک زاده در ادامه با بیان اینکه موضوع اعتیاد یکی از مسائل مهم در کشور ماست گفت: اعتقاد به این که تریاک ممکن است مفید باشد، یک اعتقاد کاملاً غلط است.

ملک‌زاده افزود: یکی از بحث‌هایی که در رابطه با اعتیاد باید به آن توجه کرد این است که همیشه در شمال ایران سرطان مری زیاد است و در جنوب ایران سرطان مثانه که رابطه جدی با مصرف تریاک دارد بنابراین تریاک تنها یک ماده مخدر نیست و عامل بیماری هم هست.

فعالیت ۵ هزار و ۷۰۰ معلم خرید خدمت در استان اصفهان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی کمبود ۶۰۰ هزار معلم در وزارت آموزش و پرورش را نگران کننده خواند و افزود: در صورتی که برنامه مؤثری در این زمینه نداشته باشیم، ضربه و عوارض سنگینی را در حوزه آموزش و پرورش در آینده شاهد خواهیم بود.

سید جواد ساداتی نژاد گفت: کمبود  ۶۰۰ هزار معلم در وزارت آموزش و پرورش نگران کننده است و در صورتی که برنامه مؤثری نداشته باشیم ضربه و عوارض سنگینی را در حوزه آموزش و پرورش در آینده شاهد خواهیم بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: در راستای رفع این کمبود، دانشگاه فرهنگیان با رویکرد جدید خود، پذیرش نیرو را از سه هزار نفر در سال به ۲۵ هزار نفر رسانده است و نگاه این دانشگاه در آینده پذیرش دانشجو تا ۱۰۰ هزار نفر است.

ساداتی نژاد در ادامه بیان داشت: در استان اصفهان بمنظور کاهش بخشی از این کمبودها، ۵ هزار و ۷۰۰ معلم طرح خرید خدمت به کار گرفته شده اند که بالاترین آمار این استان متعلق به شهرستان های کاشان و آران و بیدگل است.

وی افزود: این مشکل باید با استفاده از ردیف استخدامی ماده ۲۸ و استفاده از ظرفیت های دانشگاه فرهنگیان رفع شود و در این خصوص رایزنی هایی را با وزیر آموزش و پرورش داریم.

۱۳ نفر از زائران مکه در ایام حج جان باختند

محمد تقی حلی ساز رئیس مرکزپزشکی حج و زیارت گفت : از ابتدای ایام حج  تا کنون بالغ بر ۵۳۵  هزار خدمت بهداشتی ، درمانی به زائران و حجاج بیت الله الحرام  ارائه شده است.

وی افزود : طی این ایام فقط بالغ بر۲۶۶ هزار و ۴۰۰ مورد ویزیت حجاج در مطب ها و مجموعه های شهرهای مکه و مدینه انجام شده است که ۲۵۱ هزار مورد آن در مراکز پزشکی و درمانگاهی مکه و بقیه مربوط به مدینه است.

حلی ساز اظهارکرد : در این میان ۳۳ هزار و ۶۴۶ مورد ویزیت تخصصی هم در این مدت انجام شده است که ۲۸ هزار و ۴۴۰ مورد آن در مکه و بقیه در مدینه بوده است.

وی در بحث آمار فوتی ها هم با بیان اینکه در این ایام ۱۳ نفر از زائران جان باختند ، گفت : یک نفر آنان زن و ۱۲ نفر دیگر مرد بوده اند و خوشبختانه از ۱۲ ذیحجه تا کنون فوتی نداشته ایم.

وی تصریح کرد : اما در مجموع طی این مدت یک هزار و ۶۱۴ زائر در بیمارستان مرکزی بستری شده اند .

به گفته وی ، طی روز گذشته هم ۲۵ نفر در بیمارستان سعودی بستری شده و ۳۴ نفر از حجاج هم در بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت تحت درمان و مداوا قرار د ارند.

آزمون پرابهام استخدام بخش خصوصی تأییدیه وزارت کار ندارد

دبیر کانون کارفرمایی انجمن‌های صنفی مؤسسات کاریابی کشور از غیرقانونی بودن آزمون استخدام بخش خصوصی توسط یک شرکت خبر داد.

حسین کریمی، دبیر کانون انجمن های صنفی موسسات مشاوره شغلی وکاریابی های غیردولتی کشور با اشاره به اینکه برای سومین بار در کشور و بدون نظارت و مجوز لازم نهاد های دولتی متولی اشتغال در کشور اقدام یک شرکت خصوصی عجیب و قابل تأمل است، گفت: شرکتی که با جلب حمایت بسیاری از نهادهای دولتی آزمون استخدامی برگزار می کند و ابهام های فراوانی در فرایند برگزاری این آزمون و نتایج آن وجود دارد.

وی افزود: این در حالی است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سایت اطلاع رسانی خود رسما عدم تائید این آزمون را اعلام کرده  و هیچ نهاد دولتی رسما در خصوص تائید و مجوز این اقدام را عهده دار نشده است.

کریمی با بیان اینکه این آزمون استخدامی که از حمایت بسیاری نهادهای دولتی از جمله معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت کار، ستاد توسعه فناوری های نرم، ستاد توسعه فرهنگ علم، سازمان صدا و سیما، سازمان صنایع کوچک و... بهره می برد،گفت: در آزمون‌های گذشته با انجام تبلیغات فراوان توانسته بود، جمعیت چند ده هزاری یا شاید چند صد هزاری را در آزمون‌های خود ثبت‌نام کند که به جز اعلام اعداد و ارقام شفاهی توسط مسئولین برگزاری آن، مستنداتی جهت اثبات و راستی آزمایی آن ها به نهادهای دولتی یا کارجویان  ارائه نمی‌شود.

عشایر و روستاییان بیمه می شوند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: با توجه به تصویب آیین نامه اجرایی بیمه پایه اجباری سلامت و ارزیابی وسع، پوشش بیمه سلامت برای تمام افراد فاقد پوشش بیمه‌ای، اجباری بوده و برخورداری از یارانه دولت جهت حق سرانه بیمه از طریق ارزیابی وسع انجام می‌شود که این حق بیمه شامل سرپرست خانوار و افراد تحت تکفل آنها است.

طاهر موهبتی، با بیان این خبر افزود: آیین نامه اجرایی بیمه پایه اجباری سلامت و ارزیابی وسع در هیات وزیران تصویب شد. بر این اساس دولت مکلف است جهت تحقق سیاست‌های کلی سلامت، تامین منابع مالی پایدار حوزه سلامت، توسعه کمی و کیفی بیمه‌های سلامت و مدیریت منابع سلامت از طریق نظام بیمه ‌ای اقدام کند.

وی تصریح کرد: براساس این آیین نامه، تمام افراد بیمه نشده و تمامی روستاییان و عشایر که بیمه ندارند، تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

رییس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: با توجه به این مصوبه دولت، حق بیمه خانواده‌هایی که مجموع درآمد و دریافتی آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع کمتر از ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار است یا بر اساس وضعیت مالی در یکی از دهک‌های درآمدی یک و دو و سه قرار دارند، به صورت کامل توسط دولت پرداخت می ‌شود. همچنین، ۵۰ درصد حق بیمه خانوارهایی که درآمد آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل حقوق مصوب است یا بر اساس وضعیت مالی در دهک درآمدی ۴ قرار دارند نیز توسط دولت پرداخت می‌شود و خانوارهایی که درآمد آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع ۱۰۰ درصد حداقل حقوق و بالاتر باشد یا در دهک درآمدی ۵ و بالاتر باشند، با پرداخت حق بیمه می‌توانند از بیمه سلامت استفاده کنند.

جزییات و نحوه تحویل داروهای بیماران خاص در درب منزل‌شان

دکتر مهدی شادنوش گفت: در حال حاضر در مرحله صدور حواله الکترونیکی برای داروهای پیوند و داروهای بیماران خاص هستیم که در تهران به طور کامل برای داروهای پیوند اجرایی شده و در زمینه برخی بیماری‌های خاص مانند ام اس و سرطان نیز در حال تکمیل است.

وی افزود: در گام اول روال کار به این صورت خواهد بود که بعد از تجویز نوع  دارو و میزان آن از سوی پزشک، ‌بیمار به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مربوطه مراجعه می ‌کند و اطلاعاتش در سامانه ‌ای ثبت می ‌شود. سپس نزدیک‌ ترین داروخانه به محل زندگی یا کار بیماران تعیین می ‌شود و می‌توانند از آن داروخانه، داروهایشان را دریافت کنند.

دکتر شادنوش ادامه داد: حال اگر دارو یا میزان آن دچار تغییر شود، صرفا با مراجعه بیمار به مسئول فنی داروخانه مربوطه، امکان تغییر در سامانه وجود دارد که بعد از تایید کارشناس مربوطه در دانشگاه، دستور جدید پزشک قابلیت اجرایی خواهد داشت. این اقدام به ما کمک می ‌کند که بدانیم در هر زمانی،  در هر نقطه از کشور، چه بیمار خاصی با چه کد ملی، با چه دارو و به چه میزانی نیازمند دارو است و این باعث می ‌شود که بتوانیم وضعیت دارو را مدیریت کنیم. به ‌ویژه در شرایطی که به سختی امکان دسترسی به این داروها وجود دارد، با این اقدام می‌توانیم پیش ‌بینی‌ های لازم برای میزان مورد نیازمان را داشته باشیم و داروی مورد نیاز را تامین کنیم.

واژگونی پراید با ۲ کشته در عباس آباد

 رئیس پلیس راه استان فارس گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه پراید در محور روستایی "عباس آباد" شهرستان جهرم، ۲ تن جان باختند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی گفت: کارشناسان نداشتن توجه به جلو از جانب راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کردند.

کد خبر 386641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.