حضوری به زیبایی پروانه‌ها

کودکیشان کمی متفاوت است، شاید دویدن را حس نکرده باشند و یا نور را با چشم‌هایشان ندیده باشندف اما دنیایشان به قدری زیبا است که در بستر چهارباغ پرواز پروانه‌ها را احساس می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان برای نخستین بار میزبان کودکان معلول، روشن دل و ناشنوا است.

امسال به همت کمیته معلولان جشنواره با فراهم شدن بسترهای مناسب یکی دیگر از آرزوهای این قشر از کودکان برآورده شد، آن‌ها در سینما بدون هیچ مشکلی فیلم دیدند و توانستند موضوع آن را به درستی درک کنند.

"بازیوو" فیلم منتخب برای نمایش در حضور کودکان ناتوانی بود که هر چند پایی برای راه آمدن نداشتند اما ذوق آنها برای حضور در سینما و تماشای فیلم در کنار دیگر همسن و سالانشان وصف ناشدنی بود، آنها به خوبی فیلم را درک کردند،  در لحظه‌های شاد خندیدند و در لحظه های غمناک با کاراکتر فیلم غصه خوردند.

این اجرا برای دوبلورها هم لذتی وافر داشت، دیدن ناشنوایانی که اکنون فیلم سینمایی را سکانس به سکانس متوجه می‌شود و شاید حالا بتوانند تصویرهای زیبایی را از آن نیز در ذهن خود بسازند.

امروز سالن نصف جهان سینمای چهارباغ به صورت اکران اختصاصی فیلم "بازیوو" میزبان ٢٠٠ کودک معلول اصفهان از  کانون کودکان معلول ذهنی پگاه امید، کانون کودکان کم بینا و نابینا توکل و انجمن توانخواهان جسمی و ذهنی فردا و جمعیت امام علی (ع) بود.

هر روز صبح سانس اختصاصی برای این کودکان در نظر گرفته شده است و حضور آن‌ها شور و شوق دیگری به جشنواره می‌دهد.

کد خبر 386637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.