مجسمه وال با پنج تن پلاستیک بازیافتی ساخته شد!

مجسمه‌ای به شکل وال، از جمع‌آوری پنج تن مواد زائد پلاستیکی از اقیانوس‌ها، در شهر بروخه در کشور بلژیک ساخته شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مجسمه پلاستیکی غول‌پیکر در کانال‌های بروخه به نمایش عموم مردم گذاشته شد تا میزان ضایعات شناور روی اقیانوس‌های سراسر جهان را به تصویر بکشد. این اثر هنری زیست‌محیطی بزرگ با موضوع "شهر شناور" در رویداد سه ساله بروخه، جشنی که به مناسبت بزرگداشت هنر و معماری برگزار می‌شود، طراحی شد.

وال پلاستیکی غول‌پیکر که در مرکز میراث جهانی یونسکو در شهر بروخه مستقر شد، با هدف جلب توجه مردم به جریان مداوم ضایعات پلاستیکی در اقیانوس‌ها و افزایش حدود هشت میلیون تن مواد زائد در هر سال، به نمایش عموم گذاشته شد. 

موسسات و سازمان‌های مختلفی از شهر بروخه به طور داوطلبانه در جمع‌آوری ضایعات پلاستیکی از آب‌های اطراف شرکت کردند و در کمتر از چهار ماه بیش از پنج تن ضایعات پلاستیکی جمع‌آوری کردند. شرکت‌کنندگان در ساخت پروژه، پس از پاکسازی و طبقه‌بندی ضایعات پلاستیکی، اقدام به ساخت وال غول‌پیکر کردند و از فولاد و آلومینیوم برای ساخت بدنه مجسمه بهره بردند.

ارتفاع مجسمه پلاستیکی در شهر بروخه به اندازه یک آپارتمان چهار طبقه بود که این میزان حجم پلاستیک به‌کار برده شده برای ساخت چنین مجسمه‌ای می‌توانست تاثیر زیادی بر افزایش آگاهی مردم نسبت به استفاده دوباره از ضایعات و مواد بازیافتی داشته باشد چرا که همچنان حدود ۱۵۰ میلیون تن پلاستیک روی اقیانوس‌های سراسر جهان شناور است. بنابراین، هر چه مردم نسبت به یک مشکل اجتماعی آگاهی بیشتر داشته باشند، بهتر می‌توانند با همکاری یکدیگر بر آن مشکل غلبه کنند.

کد خبر 386626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.