۴۳ میلیون نفر جمعیت کشور تحت حمایت سازمان تأمین اجتماعی هستند

فریدن- نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی گفت: سود حاصل از درآمد شرکت شصتا حق کارگران این سازمان است که متأسفانه به آن‌ها پرداخت نمی‌شود.

اکبر ترکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، اظهار کرد: ۴۳ میلیون نفر جمعیت کشور تحت حمایت سازمان تأمین اجتماعی هستند که این نشان دهنده آمار بالای جامعه کارگری است و هر گونه تخصیص حقوق‌، ایجاد صندوق های کارگری و سایر اقدامات سازمان تأمین اجتماعی باید درکمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

 وی با بیان اینکه لازم است به مشکلات مالیصندوق بازنشستگی سازمان تأمین اجتماعی  رسیدگی شود، افزود: با توجه به اینکه دولت ۱۸۰ هزار میلیارد تومان به صندوق تأمین اجتماعی بدهکار است، در بودجه مصوب سال ۹۸ ، دولت را مکلف کردیم که ۵۰ درصد بدهی‌های این سازمان را پرداخت کند.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت‌ها در ادوار، مختلف سازمان تأمین اجتماعی را حیات خلوت خود می‌دانند، تصریح کرد: بدهی سازمان تأمین اجتماعی به دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها ، ۱۶ هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: وضعیت مالی شرکت شصتا که وابسته به سازمان تأمین اجتماعی است، باید شفاف سازی شود و از طریق قسمتی به فروش رساندن مازاد املاک تأمین اجتماعی، این سازمان می‌تواند بدهی‌های خود را پرداخت کند.

ترکی تاکید کرد: نمایندگان قشر کارگر که در شرکت شصتا مشغول هستند نباید به نفع افراد رانت خوار این شرکت نقش بازی کنند، سودحاصل از درآمد شرکت شصتا حق کارگران این سازمان است که متأسفانه به آن‌ها پرداخت نمی‌شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل سوء مدیریت، سود حاصل از شرکت شصتا بین سه تا چهاردرصد است.

این نماینده مجلس افزود: همسان سازی حقوق بازنشستگان مصوبه مجلس دارد و در بودجه ۹۸ راهکار آن ارائه شده است.

ترکی در پایان با بیان اینکه درمانگاه تأمین اجتماعی فریدن جوابگوی چهار شهرستان نیست، یادآور شد: پیگیر تملک زمینی به متراژ ۲۵۰ متر هستیم که پس از آن عملیات احداث درمانگاه تأمین اجتماعی اجرایی می‌شود که البته مراحل ساخت آن دو سال زمان می‌برد.

کد خبر 386620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.