اجلاس اوراسیا به دنبال ایجاد پیوند میان مدرنیته و سنت است

شهردار تبریز گفت: اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت‌های تاریخی در حوزه اوراسیا دنبال ایجاد پیوند میان توسعه مدرن شهرها و حفظ بافت تاریخی آن‌ها است.

به گزارش ایمنا، ایرج شهین باهر در حاشیه مراسم افتتاح دهمین اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت‌های تاریخی اظهار کرد: این اجلاس به پیشنهاد شهرداری تبریز در دوره گذشته به تبریز واگذار شده است.

وی ادامه داد: این اجلاس با شرکت متخصصینی از کشورهای ژاپن، چین، روسیه، فرانسه، فنلاند، ایتالیا، بلغارستان، ترکیه و پژوهشگران داخلی به مدت ۱۰ روز برگزار می‌شود.

شهین‌باهر با بیان اینکه این اجلاس با برگزاری کارگاه‌های مختلف و انجام تحقیقات میدانی به دنبال ارائه راهکار به مدیریت شهری و استانی است، گفت: موضوعاتی که در این اجلاس به عنوان یک نهاد بین‌المللی مطرح است ایجاد ارتباط میان توسعه شهرها و حفظ بافت تاریخی است.

شهردار تبریز افزود: در بسیاری از شهرهای در حال توسعه، حفظ بافت تاریخی مشکل بسیار بزرگی است و معمولا در توسعه شهر بافت‌های قدیمی تاریخی به عنوان بافت فرسوده محسوب شده و به بافت‌های جدید با رویکرد مدرن تبدیل می‌شوند.

وی تصریح کرد: این اجلاس سعی می‌کند با ایجاد ارتباط موثر، به مدیران شهری این امکان را بدهد که در عین حال که خواهان توسعه مدرن شهری هستیم بتوانیم بافت‌های ارزشمند تاریخی که در واقع هویت شهرهایی مثل تبریز را شکل می‌دهند به عنوان میراث ارزشمند جهانی حفظ کنیم.

کد خبر 386613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.