سهمیه آب ذوب‌آهن با استفاده از پساب به زیر ۰.۴ رسید

مدیرعامل شرکت ذوب آهن گفت: سهمیه آب ذوب آهن با اجرای پروژه‌های مختلف از جمله کاهش مصرف آب در فرآیند تولید و جایگزینی با پساب از یک مترمکعب بر ثانیه به کمتر از ۰.۴ رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور یزدی زاده امروز چهارشنبه -۳۰ مردادماه- در آیین کلنگ زنی بزرگترین پروژه تاسیسات فاضلاب روستایی کشور در شهرستان فلاورجان، اظهار کرد: اجرای تاسیسات فاضلاب روستایی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و اقتصادی شرکت ذوب آهن است زیرا در استان اصفهان با معضل کمبود آب روبه رو هستیم.

وی افزود: زمانی که سنگ بنای ذوب آهن گذاشته شد سهمیه آبی به میزان یک مترمکعب بر ثانیه، برای آن تعیین شد و خوشبختانه امروز این رقم با اجرای پروژه های مختلف در شرکت از جمله کاهش مصرف آب در فرآیند تولید و جایگزینی با پساب به کمتر از ۰.۴ رسیده است.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: مجموع سرمایه گذاری های شرکت ذوب آهن در زمینه استفاده از پساب شهرهای مجاور از جمله ایمان شهر نجف آباد بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان است زیرا در بخش احداث تاسیسات فاضلاب سرمایه گذار ذوب آهن و سرمایه پذیر شرکت آب و فاضلاب، از سوی دیگر مراحل نصب پمپ و لوله گذاری به ذوب آهن نیز باید خودمان انجام دهیم.

وی اظهار کرد: این اقدامات در شرایطی است که ذوب آهن به دلیل مسائلی که وجود دارد از مشکلات نقدینگی رنج می برد اما به دلیل اهمیت این پروژه برای ذوب آهن در افق ۱۴۰۴ امیدواریم با برنامه های انجام شده مصرف آب از زاینده رود فقط در حد مصارف روزانه و شرب  باشد و مصارف عمده از پساب تامین شود.

یزدی زاده خاطرنشان کرد: ذوب آهن افتخار دارد که به عنوان نخستین شرکت از پساب استفاده می کند و اولین بهره‌برداری ۶۰ لیتر در ثانیه پساب از زرین شهر بوده است. 

مدیرعامل شرکت ذوب آهن گفت: برای نخستین بار تصفیه خانه پساب ذوب آهن را توسعه خواهیم داد و در این زمینه با شرکت مپنا قراردادی بسته شده که به روش جدید (BOT ) انجام می شود، تجهیزات این طرح آمده شده و در حال انجام است و امیدواریم بهره برداری از این طرح با رسیدن پساب ایمان شهر همزمان باشد تا بتوان این پساب را در مجموعه تصفیه خانه به بهره برداری رساند.

به گزارش ایمنا، حجم عملیات اجرایی شبکه جمع آوری فاضلاب پروژه اجرای تاسیسات فاضلاب روستایی در شهرستان فلاورجان ۹۳ کیلومتر، شامل ۷۹ کیلومتر داخلی و ۱۴ کیلومتر خط انتقال است که ۱۲ روستا را شامل می شود.

این پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۱۰ میلیارد ریال اجرا می شود و سرمایه گذار آن شرکت ذوب آهن اصفهان است. در  این آیین، خشایی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت آب و فاضلاب کشور، حجت الااسلام موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، علی ساعدی فرماندار این شهرستان، منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت ذوب آهن و هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و جمعی از مردم محلی حضور داشتند.

براساس آخرین آمار در سال ۱۳۹۵ جمعیت ۱۲ روستای شهرستان فلاورجان ۱۶ هزار و ۱۰۰ نفر است.

کد خبر 386611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.