توضیحات مدیرکل ثبت اسناد اصفهان در مورد ثبت عقد آریایی

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان در خصوص برخی حاشیه‌سازی‌های ایجاد شده در فضای مجازی مبنی بر ثبت عقد آریایی در یکی از دفترخانه‌های رسمی ثبت ازدواج اصفهان توضیحاتی را ارائه داد.

علی بهبهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ۲۳۴ دفتر رسمی ثبت ازدواج در استان اصفهان فعال است، اظهار کرد: همه این دفاتر تحت نظارت اداره کل ثبت اسناد و املاک فعالیت می‌کنند.

وی افزود: اغلب این دفاتر تخلفی نداشته و تخلف تعداد کمی از این دفاتر در خصوص دریافت تعرفه مازاد بر آنچه مصوب شده بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان در خصوص برخی تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر عقد آریایی در دفاتر ثبت ازدواج استان اصفهان گفت: در این خصوص باید توجه داشت که تنها یک مورد تخلف در این زمینه گزارش شده است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که مراحل ثبت ازدواج به صورت قانونی انجام شده است اما پس از جاری شدن خطبه عقد از کلماتی استفاده شده که خارج از تشریفات قانونی بوده و خللی در عقد قانونی ایجاد نکرده است.

بهبهانی با بیان اینکه سردفتر دفتری که در آن واژگان بین زوجین رد و بدل شده را شناسایی و احضار کردیم، گفت: او در اظهاراتش اعلام کرده که همه مراحل ثبت ازدواج قانونی بوده و تصاویر منتشر شده پس از جاری شدن صیغه عقد قانونی بوده است.

وی با بیان اینکه این اتفاق تنها در یک دفتر ثبت ازدواج اتفاق افتاده است، تصریح کرد: با هر گونه اتفاقات اینچنینی در دفاتر ثبت ازدواج در سطح استان برخورد لازم را خواهیم داشت.

کد خبر 386597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.