برگزاری طرح یاوران ولایت بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) گفت: طرح یاوران ولایت به منظور تربیت کادر مدیریتی و فرماندهی پایگاه‌های بسیج مدارس به صورت متمرکز با حضور ۱۰۰۰ واحد مقاومت در سطح استان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان، محمد ادیب به طرح یاوران ولایت بسیج دانش‌آموزی اشاره و اظهار کرد: این اردو هر ساله و در فصل تابستان به منظور تربیت کادر مدیریتی و فرماندهی پایگاه‌های بسیج مدارس به صورت متمرکز با حضور هزار واحد مقاومت در سطح استان اصفهان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در طی این اردو دانش‌آموزان با مباحث اعتقادی و فرهنگی آشنا می‌شوند و تلاش بر این است که برنامه‌ها به صورت کارگاهی برگزار شود که مدیریت آن نیز توسط دانش‌آموزان سازماندهی و طرح‌ریزی می‌شود که همه دانش‌آموزان در اجرای برنامه‌ها دخیل هستند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان تصریح کرد: این اردو به گونه‌ای برگزار شده است که دانش‌آموزان نقش خود را در فضای فرهنگی مدرسه به خوبی پیدا کرده تا اداره واحد مقاومت بسیج خود را در مدرسه به خوبی انجام دهند.

وی ادامه داد: مدرسه به عنوان پایگاه اصلی تعلیم و تربیت در انقلاب اسلامی شناخته می‌شود و پایگاه بسیج مدرسه نیز به عنوان سنگر فعالیت فرهنگی در مدرسه است.

ادیب درباره فعالیت‌های بسیج دانش‌آموزی در راستای تبیین گام دوم انقلاب گفت: بسیج دانش‌آموزی به عنوان بستری برای فعالیت آینده‌سازان انقلاب اسلامی شناخته می‌شود و هر چه دانش‌آموزان روحیه انقلابی بیشتری داشته باشند در مسئولیت‌های آینده خود این ویژگی‌ها را لحاظ خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور بسیج دانش‌آموزی فعالیت خود را از واحدهای ابتدایی تحت عنوان بسیج امیدان آغاز کرده و برنامه‌های خود را در این راستا انجام می‌دهد. مهمترین طرح بسیج دانش‌آموزی در دوره متوسطه اول طرح شهید بهنام محمدی است که پیوند مدرسه، مسجد، منزل و خانواده را به دنبال دارد که طرح جامع و کاملی است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: طرح شهید محمدی مکان‌های مختلفی نظیر مسجد محله، شورای محله و مدرسه محله را درگیر می‌کند که دانش‌آموزان از فضای مدرسه به فضای مسجد انتقال داده می‌شوند و فعالیت‌های فرهنگی برای دانش‌آموزان افزایش پیدا می‌کند تا بخشی از اوقات فراغت خود را در فضای مسجد پر کنند.

وی افزود: در دوره متوسطه دوم نیز برنامه‌های مختلفی از جمله اردوهای یاوران ولایت، اردوهای راهیان نور و اردوهای درس آمادگی دفاعی برای دانش‌آموزان این دوره تحصیلی برنامه‌ریزی شده است.

 ادیب خاطرنشان کرد: در سازمان اردویی، دانش‌آموزان در سطح‌های مختلفی چینش می‌شوند که برای فضای معنوی و تاثیرگذاری بیشتر از روحانیونی که با کار کردن و تاثیرگذاری بر روی نوجوان آشنایی دارند استفاده می‌شود تا سازندگی معنوی دانش‌آموزی به نحو بهتری رقم بخورد.

کد خبر 386596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.