کاهش ۴۰ درصدی هزینه اجرای طرح‌های عمرانی کاشان

کاشان_مدیرعامل سازمان عمران و بهسازی شهرداری کاشان گفت: با اجرای امانی طرح‌ها ۴۰ درصد از هزینه اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری کاسته شده است.

امین چناری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، اظهار کرد: با واگذاری اجرای طرح‌های عمرانی به سازمان عمران و بهسازی شهرداری، هزینه‌های اجرایی، سود پیمانکار و درصد پرداخت‌ها حذف می‌شود و سرعت اجرای  طرح‌ها افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به  افزایش چشمگیر بهای مصالح ساختمانی نسبت به سال قبل، تصریح کرد: در حال حاضر قرارداد اجرای ۳۰ پروژه شهری با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریالی منعقد شده، اما به علت آنکه شهرداری تمکن مالی پرداخت این هزینه را ندارد، عملیات اجرایی به صورت امانی انجام نشد و پیمانکار مسئولیت انجام آن را پذیرفت.

مدیرعامل سازمان عمران و بهسازی شهرداری کاشان با بیان اینکه این سازمان در حال حاضر تنها پیمانکار شهرداری در اجرای طرح‌ها است، یادآور شد: به دلیل کاهش تولید محصولات مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های شهری قراردادهای اجرایی با پیمانکاران فسخ و قراردادهای جدید با این سازمان منعقد شده است.

 چناری با بیان اینکه هشت درصد حق بیمه هر پروژه توسط سازمان عمران و بهسازی به تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: این سازمان بدهی‌های قبلی خود که بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال بود را در قالب اقساط به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرده است.

 وی با بیان اینکه اجرای طرح‌ها در چهار حوزه بافت تاریخی، راه و ابنیه، بهسازی معابر و کارخانه‌ها از اهیمت بیشتری برخوردار است، از ابتدای امسال ۲۴ هزار تن آسفالت، ۳۱ هزار مترمربع بلوک فرش و ۲۴ مترمربع جدول در کارگاه‌های این سازمان تولید شده است.

کد خبر 386592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.