تهیه کنندگان نگاهی متفاوت به سینمای کودک داشته باشند

مدیر امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: سینمای کودک نیازمند نگاهی متفاوت از سوی تهیه کنندگان است، زیرا فیلمساز، موضوع، سوژه و کودک به تنهایی نمی‌توانند اقتصاد سینمای کودک را به جریان اندازد و نیاز است که سرمایه‌گذاران و بخش دولتی کمک کنند.

لیلا میرهادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حضور کودکان و نوجوانان در جشنواره قطعاً بر تفکرات و برنامه‌های دیگر در این حوزه تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: کودکان تفکرات متفاوتی دارند خواسته آن‌ها مسائل فرهنگی به روز مرتبط با روحیه‌شان است و فضای جشنواره با ایجاد بخش‌های جدید و متنوع توانسته است راهی برای انتقال تفکرات و خواسته‌های کودکان به فیلم سازها باز کند.

مدیر امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: همچنین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان نیز بستری است برای ارائه و دیده شدن فیلم‌ها و برنامه‌هایی که با علاقه و معیارهای کودکان سنجیده می‌شود.

وی با اشاره به تاثیرات جشنواره در طی دوره‌های گذشته در جامعه کودکان، گفت: جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان نیز مانند موجودی زنده در مدت این ۳۲ سال تاثیرات فراوانی بر کودکان داشته است.

میرهادی اضافه کرد: تولید فیلم به عواملی چون اقتصاد در سینما و اکران فیلم‌های کودکان نیز وابسته است و تنها به برگزاری جشنواره منتهی نمی‌شود، اما برگزاری هر جشنواره باعث شده تا روحیه‌ای در فیلمسازها تقویت شود که آنها برای هر دوره از این جشنواره کاری جدید را رونمایی کنند.

میرهادی ادامه داد: حضور فعال کودکان و نوجوانان به عنوان داور و هنرجو در کارگاه‌های این جشنواره باعث شده نگاه آن‌ها به سینمای کودک علمی و فرهنگی شود.

وی با اشاره به مشکلات سینمای کودک گفت: بزرگ‌ترین چالشی که در حوزه سینمای کودک وجود دارد و در سینماهای دیگر مشاهده نمی‌شود مسائل مربوط به سرمایه گذاری است و سینما کودک نیازمند نگاهی متفاوت از سوی تهیه کنندگان است زیرا فیلمساز، موضوع، سوژه و کودک به تنهایی نمی‌توانند اقتصاد سینما کودک را به جریان اندازد و نیاز است که سرمایه‌گذاران و بخش دولتی کمک کنند تا سینمای کودک به جایگاه اصلی خود برسد.

کد خبر 386589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.