پیشرفت ۸۰ درصدی فاز نخست ممیزی انرژی‌ عرصه‌های فضای سبز

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از پیشرفت ۸۰ درصدی فاز نخست ممیزی انرژی‌ عرصه‌های فضای سبز خبر داد.

به گزارش ایمنا، پیام جوادیان با بیان اینکه از سال ۹۵ بحث ممیزی انرژی را آغاز کرده‌ایم، اظهار کرد: در دیگر استان‌ها و کلان‌شهرها اقدامات انجام شده را بررسی کردیم و باتوجه به آن سعی شد نرم‌افزار جامعی را برای قم تهیه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این پیمان سه مرحله داشت که در فاز نخست تمامی انشعابات باید شناسایی و شناسنامه‌دار می‌شد، تصریح کرد: در فاز دوم تمامی این انشعابات ممیزی همچنین تعرفه‌ها و… مشخص می‌شد و تغییرات صورت می‌گرفت، در فاز سوم نیز تمامی برداشت‌هایی که انجام شده بود تحلیل می‌شد و درخصوص بهینه‌سازی با توجه به بار مالی و اقتصادی بررسی صورت می‌گرفت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خاطرنشان کرد: در پیمان اول ۴۰۰ انشعاب در بوستان‌ها و ۴۵ انشعاب در ادارات و بخش‌های مختلف و ۹۸ انشعاب بدون کنتور شناسایی شد.

وی با بیان اینکه نرم‌افزاری تهیه و شناسنامه‌ای برای هر انشعاب ایجاد شد، ادامه داد: شناسنامه‌ای برای تابلوها مشخص و کدگذاری شده و جی‌پی اس قرار گرفته و اطلاعات آن کامل موجود است.

جوادیان با بیان اینکه در بوستان‌ها کدگذاری روی تاسیسات، روشنایی و میزان آمپر و… صورت گرفت، افزود: به روزرسانی تغییرات نیز ماه‌به ماه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: وضعیت مالکیت انشعابات به طور کامل مشخص شد چراکه برخی از مصرف‌کننده قبوض آنها جزو شهرداری محاسبه می‌شد که مشکل این موضوع رفع شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به متمرکزسازی قبوض انشعابات، گفت: در نرم‌افزار تهیه شده جست‌وجوی نام براساس نام مشترک و… به صورت هوشمند صورت می‌گیرد و در این نرم‌افزار نمودارهای مصرف انرژی، قدرت بار و… پیش‌بینی شده تا وضعیت نگهداری از تاسیسات کامل مشخص شود.

جوادیان با اشاره به سیستم گزارش‌گیری نرم‌افزار، عنوان کرد: تعیین مصرف هر اشتراک در هر منطقه مشخص است یک بوستان در هر منطقه چه سهمی از کل برق و انرژی مصرف دارد.

کد خبر 386584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.