زیرساخت‌های شهر برای آموزش مادام‌العمر شهروندان آماده باشد

مدیر مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهری شهرداری یزد گفت: به منظور استفاده بهینه از این ظرفیت باید مراکز علمی و پژوهشی و همچنین نهادهای مختلف در استان همکاری کنند.

جعفر امین‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پیوستن یزد به شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده، اظهار کرد: شعار شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده یونسکو آموزش مادام‌العمر به شهروندان است تا آموزش تنها به دوران تحصیل و از طریق آموزش و پرورش و یا دانشگاه ختم نشود.

وی با تاکید بر اینکه به منظور آموزش شهروندان به صورت مداوم، باید زیرساخت‌های لازم نیز در شهر فراهم شود، ادامه داد: آموزش‌ها باید بر اساس آموزه‌های ملی و دینی باشد.

امین‌مقدم با بیان اینکه پیوستن یزد به شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده ظرفیت بسیار خوبی برای شهر یزد خواهد بود، خاطرنشان کرد: به منظور استفاده بهینه از این ظرفیت باید مراکز علمی و پژوهشی و همچنین نهادهای مختلف در استان همکاری کنند.

مدیر مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهری شهرداری یزد با اشاره به اهدافی که در این زمینه دنبال می‌کنند، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌ نهادهای بین‌المللی از جمله یونسکو برای رساندن و انتقال مفاهیم بلند و عمیق ایرانی- اسلامی در حوزه فرهنگ، اقتصاد و سیاست در زمانی که هجمه‌های زیادی از طرف دشمنان ایران و انقلاب علیه کشور به راه انداخته‌اند، شاید از ضروری‌ترین و موثرترین روش‌های مقابله باشد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه یادگیرندگی و آموزش در شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده، منفعل نخواهیم بود، اظهار کرد: با تلاش و استراتژی تعریف شده و استفاده از خرد جمعی برای ساختن الگویی مناسب با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی و ارائه آن به سازمان‌های بین‌المللی در قالبی مدرن و استاندارد اقدام خواهیم کرد.

امین‌مقدم گفت: پس از ثبت یزد به عنوان میراث جهانی لزوم استانداردسازی فعالیت‌های در حال انجام به نحوی که برای جهانیان قابل فهم بوده و قابلیت ارائه در مجامع بین‌المللی وجود داشته باشد، بیش از پیش از اهمیت برخوردار است و دفتر استانی کمیسیون ملی یونسکو در یزد ابزار بسیار مناسب و با اهمیتی در این حوزه خواهد بود.

مدیر مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهری شهرداری یزد که از سوی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو–ایران به عنوان مدیر دفتر کمیسیون ملی یونسکو ایران و دبیر شورای راهبردی دفتر استانی این کمیسیون منصوب شده است، اظهار کرد: تاسیس دفتر استانی کمیسیون ملی یونسکو در کشور مسبوق به سابقه نبوده و برای نخستین‌بار در ایران با پیشنهاد و پیگیری‌های جدی و با موافقت کمیسیون ملی یونسکو–ایران برای تسهیل در روابط و تعاملات بین‌المللی و تبیین هرچه بهتر داشته‌های فرهنگی و اجتماعی استان یزد به انجام رسید.

کد خبر 386583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.