احداث تاسیسات فاضلاب، کار پزشکان در بیمارستان‌ها را کمتر می‌کند

استاندار اصفهان گفت: آرزو دارم روزی همه شهرهای استان اصفهان سیستم فاضلاب داشته باشند زیرا هر قدر تاسیسات فاضلاب احداث شود کار ما در بیمارستان ها کمتر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی صبح امروز چهارشنبه -۳۰ مردادماه- در آیین کلنگ زنی بزرگترین پروژه تاسیسات فاضلاب روستایی کشور در شهرستان فلاورجان، اظهار کرد: اصفهان، استان خشکی است و مردم این خطه هیچ خواسته‌ای به غیر از آب ندارند.

وی با بیان این‌که پیشگیری موثرتر از درمان است، گفت: متاسفانه جامعه ما تنبل شده و تحرک کم شده است، سازمان بهداشت جهانی می گوید "راه بروید تا سلامت بمانید زیرا زندگی ماشینی شده در حالی که تحرک رمز سلامتی است."

استاندار اصفهان افزود: آرزو دارم روزی همه شهرهای استان اصفهان سیستم فاضلاب داشته باشند زیرا هر قدر تاسیسات فاضلاب احداث شود کار ما در بیمارستان ها کمتر است.

احداث و تجهیز تاسیسات فاضلاب صرفه اقتصادی دارد

رضایی تصریح کرد: برای ایجاد بیمارستان و یک تخت حدود ۲۵ میلیارد تومان هزینه می کنیم در حالی که برای احداث تاسیسات فاضلاب ۱۲ روستا در این منطقه ۹۱ میلیارد تومان هزینه شده است و همین یک نکته کافی است که نشان دهد از منظر اقتصادی، احداث چنین پروژه‌هایی به صرفه است.

وی خاطر نشان کرد: بیمارستان می سازیم و برای تخت آن ۲۵ میلیارد تومان هزینه می کنیم در حالی که سلامتی بدست نمی آید، پس به دنبال احداث تاسیسات فاضلاب باشید و از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بخواهید که کل روستاهای استان به سیستم فاضلاب مجهز شود.

استاندار اصفهان گفت: باید خداوند را شاکر بود زیرا میزان بارندگی ها امسال خوب است و بهترین نوع شکرگزاری مصرف بهینه آب است.

رضایی با بیان اینکه پروژه تاسیسات فاضلاب روستایی فلاورجان یکی از مصادیق مصرف بهینه آب است، تاکید کرد: باید درست از آب استفاده کرد و در مصارف شرب، صنعت و کشاورزی با مصلحت اندیشی عمل کرد.

وی با بیان اینکه معاندان آیین های کلنگ زنی را صرف هزینه و وقت تعبیر می کنند، گفت: اما  نفس وجود این جلسه و حضور مردم این است که تصویر برداران این جلسات را به تصویر بکشند تا تو دهنی به استکبار جهانی باشد زیرا با محاصره اقتصادی ایران، انتظار دارند مردمی افسرده و غمگین ببینند.

همدلی و امید بین مردم مشتی بر دهان یاوه گویان است

وی ادامه داد: این مراسم بیانگر امید در کشور و تودهنی به ترامپ است که در این محاصره اقتصادی در ۱۲ روستایمان تاسیسات فاضلاب راه اندازی می کنیم در حالی که شما در برخی شهرهایتان هنوز تاسیسات فاضلاب ندارید.

رضایی خاطرنشان کرد: این مراسم نشان دهنده عزم و همراهی مردم با دولت است، اینجا زندگی در جریان است، استکبار جهانی به دنیا تلقی می کند که به دلیل محاصره اقتصادی مردم ایران نان خشک می خورند در حالی که اینگونه نیست و در این منطقه کوچک روستایی سازمان آب و فاضلاب، تاسیسات فاضلاب احداث می کند.

وی تاکید کرد: همدلی، امید و نشاط بین مردم مشت محکمی بر دهان یاوه گویان است.

استاندار اصفهان از پیمانکاران پروژه فاضلاب روستایی فلاورجان درخواست کرد: اجرای عملیات و لوله گذاری به نحوی باشد که برای مردم مشکلی ایجاد نشود تا نشاط و آسایش مردم تامین باشد.

به گزارش ایمنا، حجم عملیات اجرایی شبکه جمع آوری فاضلاب پروژه اجرای تاسیسات فاضلاب روستایی در شهرستان فلاورجان ۹۳ کیلومتر، شامل ۷۹ کیلومتر داخلی و ۱۴ کیلومتر خط انتقال است که ۱۲ روستا را شامل می شود.

این پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۱۰ میلیارد ریال اجرا می شود و سرمایه گذار آن شرکت ذوب آهن اصفهان است. در  این آیین، خشایی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت آب و فاضلاب کشور، حجت الااسلام موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، علی ساعدی فرماندار این شهرستان، منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت ذوب آهن و هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و جمعی از مردم محلی حضور داشتند.

براساس آخرین آمار در سال ۱۳۹۵ جمعیت ۱۲ روستای شهرستان فلاورجان ۱۶ هزار و ۱۰۰ نفر است.

کد خبر 386576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.