بزرگترین طرح تاسیسات فاضلاب روستایی کشور در فلاورجان کلید خورد

عملیات اجرایی بزرگترین پروژه تاسیسات فاضلاب روستایی صبح امروز چهارشنبه -۳۰ مردادماه- در شهرستان فلاورجان با سرمایه گذاری ذوب آهن اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود خشایی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی آب و فاضلاب کشور در آیین کلنگ زنی نخستین پروژه تاسیسات فاضلاب روستایی در شهرستان فلاورجان، با اشاره به اینکه استان اصفهان همواره در زمینه راه اندازی تاسیسات فاضلاب در کشور پیشتاز بوده است، اظهار کرد: در صنعت آب و فاضلاب کشور، احداث تاسیسات فاضلاب جدیدتر است زیرا در ۲۰ سال اخیر سرعت بیشتری گرفته است.

وی با بیان اینکه دولت منابع کافی برای فاضلاب نداشت، افزود: سعی کردیم برای راه اندازی تاسیسات فاضلاب از سرمایه گذار بخش خصوصی استفاده کنیم.

خشایی ادامه داد: در سال های اخیر پوشش فاضلاب کشور با کمک سرمایه گذاران از ۵۰ درصد گذشت و با توجه به اینکه ضرورت وجود تاسیسات فاضلاب در ضوابط زیست محیطی انکارناپذیر است، انجام پروژه ها با سرعت بیشتری پیگیری شد.

برگزاری نخستین جشن آب‌رسانی روستایی کشور

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه نزدیک به ۳۲ طرح فاضلاب به روش بیع متقابل و با اعتباری بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان در کشور در حال اجرا است، اظهار کرد: در سال‌های گذشته تلاش می کردیم که مردم روستایی از آب شرب سالم بهره مند شوند اما دوشنبه هفته آینده نخستین جشن آب‌رسانی روستایی کشور با حضور رئیس جمهور برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش فاضلاب روستایی برنامه ریزی ها انجام گرفته است و نخستین پروژه تاسیسات فاضلاب در کشور به روش بیع متقابل در شهرستان فلاورجان انجام می شود.

به گزارش ایمنا، حجم عملیات اجرایی شبکه جمع آوری فاضلاب پروژه اجرای تاسیسات فاضلاب روستایی در شهرستان فلاورجان ۹۳ کیلومتر، شامل ۷۹ کیلومتر داخلی و ۱۴ کیلومتر خط انتقال است که ۱۲ روستا را شامل می شود.

این پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۱۰ میلیارد ریال اجرا می شود و سرمایه گذار آن شرکت ذوب آهن اصفهان است.

براساس آخرین آمار در سال ۱۳۹۵ جمعیت ۱۲ روستای شهرستان فلاورجان ۱۶ هزار و ۱۰۰ نفر است.

کد خبر 386561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.