جلب اعتماد مردم بزرگترین سرمایه‌ مدیریت شهری اصفهان است

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان گفت: اعتمادآفرینی و جلب اعتماد مردم بزرگترین سرمایه‌های مدیریت شهری اصفهان است که باید حفظ شود و استمرار پیدا کند.

مرتضی طهرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سیستم شهرداری اصفهان درآمد و هزینه است و تفاوت زیادی با سیستم صرفاً هزینه‌ای دستگاه‌های دولتی که منابع مالی خود را از دولت دریافت می‌کنند، دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در حال حاضر به لحاظ درآمدی شرایط خوبی دارد، تصریح کرد: خوشبختانه درآمدهای شهرداری به نحو مطلوب حاصل شده و بدهی‌های گذشته سروسامان یافته به طوری که در حال حاضر بدهی جاری نداریم.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با ابراز خرسندی از اینکه در حال حاضر ساخت و ساز و سایر فعالیت‌های اقتصادی در شهر اصفهان رونق گرفته است، گفت: اگر امروز پروژه‌های بزرگ عمرانی در شهر فعال و بر اساس برنامه زمان‌بندی پیشرفت دارد، به دلیل تزریق به موقع منابع مالی است، البته قطعاً اعتماد مردم به شهرداری جلب شده  چراکه کارآیی سیستم جواب داده و تمام این سازوکارها باعث درآمد شده است.

وی با اشاره به درصد تحقق بودجه ۹۸، گفت: پس از گذشت چهارماه از سال‌جاری بدون در نظر گرفتن اوراق مشارکت ۲۱ درصد و با در نظر گرفتن اوراق مشارکت ۳۳ درصد بودجه چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری اصفهان محقق شده است در حالی که سال گذشته در این زمان تنها ۱۱ درصد بودجه تحقق یافته بود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در سال جاری میزان درآمدهای نقدی شهرداری ۱۲۵ درصد افزایش یافته و میزان تحقق بودجه در مناطق دو، شش و ناژوان از میزان متعارف بالاتر است.

وی افزود: خوشبختانه با مدیریت های آگاهانه بعضی از سازمان‌های زیان‌ده، سود ده شده‌ که نمونه بارز آن سازمان مدیریت پسماند است که با ۲۲ میلیارد تومان سودآوری، بهترین رتبه را به لحاظ درآمدی به خود اختصاص داده است.

طهرانی ادامه داد: سال گذشته تمام لوایح ارایه شده شهرداری اصفهان به تصویب استانداری رسید و البته در حال حاضر آثار خود را در بخش درآمدهای شهرداری نشان می‌دهد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان تعامل شورای شهر و شهرداری اصفهان را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: باید از این شرایط و موقعیت استثنایی در راستای توسعه و پیشرفت هر چه بهتر شهر استفاده کرد.

طهرانی تاکید کرد: اعتمادآفرینی و جلب اعتماد مردم بزرگترین سرمایه‌های مدیریت جدید شهری اصفهان است که باید حفظ شود و ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه از دو ماه گذشته صندوق ذخیره ریالی فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: بر اساس ضوابط تعیین شده شش درصد از درآمد سازمان ها و مناطق شهرداری در این صندوق که مشابه صندوق ذخیره کشور است، ذخیره خواهد شد تا پروژه های بزرگ را مدیریت و مشکل نقدینگی را رفع کنیم.     

کد خبر 386560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.