تجهیز کارگاه شارژ کپسول آتش‌نشانی به دستگاه تست هیدرواستاتیک

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از تجهیز کارگاه شارژ کپسول آتش‌نشانی به دستگاه تست هیدرو استاتیک خبر داد.

به گزارش ایمنا، سهیل فضل وزیری با اشاره به تجهیز کارگاه شارژ کپسول این سازمان به دستگاه تست هیدرواستاتیک اظهار کرد: یکی از وسایلی که در زمان بروز حریق اهمیت ویژه دارد کپسول‌های خاموش‌کننده حریق است.

وی ادامه داد: کپسول‌های خاموش‌کننده آتش به علت تحت فشار بودن به مروز زمان دچار خوردگی و فرسودگی می‌شوند.

فضل وزیری تاکید کرد: بازرسی دوره‌ای از نحوه کارکرد این کپسول‌ها بسیار حائز اهمیت است و کپسول‌های فرسوده باید از رده خارج شوند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از تجهیز کارگاه شارژ کپسول سازمان آتش‌نشانی سنندج به دستگاه تست هیدرو استاتیک خبر داد و گفت: دستگاه تست هیدرو استاتیک برای تست کپسول‌های پودر و گاز و آب و کف کاربرد ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به نحوه کار این دستگاه، اضافه کرد: کپسول‌ها از لحاظ ظاهر و تاریخی که روی آن‌ها درج شده و همچنین از لحاظ فرسودگی و مقاومت جدارهای سیلندر با فشار معدل ۳۰ بار هوا یا دو برابر حد مجاز ظرفیت سیلندر تست می‌شوند.

فضل وزیری خاطرنشان کرد: بعد از تست کپسول‌های آتش نشانی در صورتی که کپسول قابلیت شارژ  داشته باشد وارد چرخه شارژ شده در غیر این صورت کپسول از رده خارج می‌شوند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج افزود: کپسول‌هایی که قابلیت شارژ نداشته باشند وارد مخزن تعبیه شده قرار می‌گیرند و با آوردن بار بیش از حد مجاز به کپسول موجب ترکیدن و برای همیشه از رده خارج می‌شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های موجود و فعال در کارگاه شارژ شامل دستگاه پرکن پودر، دستگاه شارژ کپسول co۲، دستگاه شارژ سیلندر تنفسی و دستگاه گیره کپسول است.

فضل وزیری اظهار کرد: برای خرید این دستگاه ۱۵۰ میلیون ریال هزینه صرف شده است.

کد خبر 386559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.