نمای گلدانی؛ ابتکار معماران هلندی

گروهی از معماران هلندی از طرح پیشنهادی خود برای احداث "ویلای سبز" در سینت-میخیلسخستل رونمایی کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معماران در نظر دارند در شهر سینت-میخیلسخستل، واقع در برابانت شمالی هلند، ساختمانی اداری احداث کنند که به طور کامل پوشیده از گلدان‌هایی مملو از گل‌ها و گیاهان سبز است. ساختمان جدید که از چهار طبقه تشکیل خواهد شد، در مرز جنوبی شهر سینت-میخیلسخستل واقع خواهد شد و طراحان در نظر دارند در آن طاقچه‌ها وقفسه‌هایی برای قرار دادن انواع مختلفی از گلدان‌ها، بوته‌ها و درختان و گل‌هایی نظیر یاس زرد، یاسمن، درخت کاج و توس تعبیه کنند. پروژه "ویلای سبز" چشم‌اندازی بسیار زیبا و منحصربه فرد خواهد بود که پایداری، تنوع زیستی و تجزیه کربن را برای شهر به ارمغان خواهد آورد.

ویلای سبز که در نزدیکی یکی از رودخانه‌های هلند واقع خواهد شد با مساحتی برابر با هزار و ۴۰۰ متر مربع میزبان فضایی اداری در طبقه همکف برای مشاوران املاک و مستغلات خواهد بود و در سه طبقه بالایی آن پنج واحد مسکونی بنا خواهد شد.

علاوه براین، ساختمان جدید مجهز به پارکینگی بسیار بزرگ خواهد بود که در زیرزمین آن قرار می‌گیرد. سقف ویلای سبز به صورت شیروانی ساخته می‌شود تا این ساختمان با ساختمان‌های اطراف هماهنگی داشته باشد.

استفاده از یک نمای سرسبز زیبا در قسمت بیرونی ساختمان نیز باعث ایجاد هماهنگی بیشتر این ساختمان با رودخانه، درختان و زمین‌های کشاورزی خواهد شد. طراحان در نظر دارند نام هر گل و درخت را به همراه اطلاعاتی مختصر روی پلاک‌هایی حک و به گل یا درخت مورد نظر نصب کنند. این گل‌ها و درختان به وسیله سیستم آبیاری کنترلی، با استفاده از آب باران بازیابی شده در تمام طول سال آبیاری خواهد شد. پروژه ساخت "ویلای سبز" در سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد.

کد خبر 386556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.