عیدانه مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور به تاکسیرانان

با پیگیری‌های صورت گرفته اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور همزمان با عید سعید غدیر خم، ۱۰ درصد مازاد بیمه شخص ثالث تاکسی‌ها در مصوبه هیئت دولت حذف شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه در این باره اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده که به منظور حذف ۱۰ درصدی مازاد پرداختی رانندگان تاکسی بابت بیمه شخص ثالث رانندگان تاکسی در کمیسیون اجتماعی دولت صورت گرفت، در آستانه عید غدیر، این موضوع در هیئت دولت به تصویب رسید و این اضافه پرداختی از ردیف بیمه تاکسیرانان حذف شد.

وی افزود: با پیشنهاد وزارت کشور و تأیید شورای عالی بیمه به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی، این موضوع در هیئت وزیران مطرح و به تصویب رسید.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور ادامه داد: معاون اول رئیس جمهور این مصوبه را که در ردیف (۱) جدول ذیل ماده (۴) آئین نامه تعیین سقف حق بیمه شخص ثالث، عبارت « تاکسی و» حذف می‌شود را در آستانه عید غدیر ابلاغ کرد.

وی گفت: با این مصوبه از این پس هزینه پرداختی رانندگان تاکسی بابت بیمه شخص ثالث، ۱۰ درصد کمتر از گذشته خواهد بود.

ضامنی عنوان کرد: بر اساس همین مصوبه در صورت گذراندن بعضی آموزش‌ها توسط رانندگان، شرکت‌های بیمه، مجاز خواهد بود، ۱۰ درصد دیگر به رانندگان دارای گواهی آموزشی تخفیف دهد، اما اجرایی شدن این فرایند مستلزم تهیه دستورالعملی توسط بیمه مرکزی و پلیس راهور است که تا کنون تهیه نشده و از انجایی که رانندگان تاکسی تمامی آموزش‌های حرفه ای را دیده اند، امیدواریم با تسریع در ابلاغ این دستورالعمل بتوانیم، درصد تخفیف تاکسیرانان را بیشتر کنیم.

کد خبر 386555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.