پرداخت تسهیلات کم‌بهره به ساکنان محلات هدف بازآفرینی بابل

بابل_قائم مقام و مدیر اجرایی شهرداری بابل از پرداخت تسهیلات کم‌بهره به مالکان و ساکنان واحدهای مسکونی مناطق و محلات هدف طرح بازآفرینی این شهر خبر داد.

 به گزارش ایمنا، محمد گلابیان با اشاره به پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی ساخت و ودیعه اسکان موقت در محله های هدف بازآفرینی شهری اظهار کرد: به ساخت و ساز در محلاتی مانند پنجشنبه‌بازار،حصیر فروشان ،توغ داربن ،پیر علم ، میانکت و درزی کتی که در بافت قدیم، فرسوده و یا ناکارآمد شهری واقع شدند تسهیلات کم‌بهره تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به قرارداد منعقده با بانک‌های عامل، پرداخت تسهیلات کم‌بهره در زمان ساخت و ودیعه اسکان موقت آغاز شده است.

قائم مقام و مدیر اجرایی شهرداری بابل خاطرنشان کرد: این تسهیلات به همه پروژه‌های نوسازی مسکن که براساس طرح بهسازی و نوسازی مصوب استان در محلات هدف بازآفرینی شهری که از شهرداری پروانه ساختمانی اخذ کنند با معرفی مالکان و سازندگان به بانک‌های عامل ازسوی شهرداری، اختصاص می‌یابد.

گلابیان یادآور شد: نرخ سقف تسهیلات مشارکت مدنی به ازای هر واحد مسکونی ۴۰ میلیون تومان با نرخ ۹ درصد تعیین شده و حداکثر دوره مشارکت ساخت به مدت ۳۰ ماه طبق مقررات داخلی بانک است، تسهیلات ودیعه مسکن نیز ۱۵ میلیون تومان است .

وی گفت: در صورت درخواست متقاضیان، ۲۰ میلیون تومان وام با نرخ سود ۱۸ درصد نیز قابل پرداخت است.

قائم مقام و مدیر اجرایی شهرداری بابل اظهار کرد: سقف تسهیلات برای انبوه‌سازان ۸۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است که درصورت استفاده از مصالح و تکنولوژی‌های نوین در ساخت و ساز این مبلغ تا ۱۰۰ میلون تومان به ازای هر واحد قابل افزایش است .

کد خبر 386553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.