۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
احداث ۱۷ بوستان جدید در همدان

شهردار همدان با بیان اینکه ۱۷ پارک در نقاط مختلف شهر همدان در حال احداث است، گفت: پارک یاس، پارک شقایق و بوستان مسیر سلامت از جمله بوستان‌های در حال احداث در منطقه سه این شهر است که در مجموع هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع به فضای سبز این منطقه اضافه خواهد کرد.

عباس صوفی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: توسعه فضای سبز شهری در مناطق مختلف شهر همدان از اولویت های مهم مدیریت شهری قرار دارد و بر همین اساس احداث و اجرای پارک‌های محلی در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار همدان در حال انجام است.

وی تصریح کرد: رشد شهرنشینی و به تبع آن آپارتمان نشینی موجب کمبود فضاهای سبز شهری شده است که در این رابطه مناطق کمک برخوردار و حاشیه‌ای از نبود بوستان‌ها و فضاهای سبز رنج بیشتری می برند البته مدیریت شهری توسعه و افزایش سرانه فضای سبز را در این مناطق بیش از پیش ضروری می‌داند. 

شهردار همدان با بیان اینکه ۱۷ پارک در نقاط مختلف شهر همدان در حال احداث است، افزود: پارک یاس، پارک شقایق و بوستان مسیر سلامت از جمله بوستان‌های در حال احداث در منطقه سه شهر همدان است که در مجموع هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع به فضای سبز این منطقه اضافه خواهد کرد؛ چندی پیش بوستان آیین روشن افتتاح و به زودی نیز عملیات اجرایی پارک منوچهری تکمیل خواهد شد.

وی عنوان کرد: در سطح منطقه سه شهر همدان پارک یاس با مساحت دو هزار و ۹۰۰ مترمربع و پارک شقایق با مساحت دو دو هزار و ۶۰۰ متر مربع واقع در خیابان آزادگان در حال احداث است که در اجرای آنها پیاده‌رو سازی، کاشت گونه‌های فصلی و توسعه فضای سبز، نصب مجموعه بازی کودکان، مجموعه لوازم ورزشی پلی اتیلن و مخزن سنگی برای ذخیره آب طراحی و در حال انجام است.

صوفی اضافه کرد: علاوه بر دو پارک یاس و شقایق؛ بوستان مسیر سلامت شهری در بلوار توحید کوی شهید مدنی نیز به طول تقریبی سه هزار مترمربع در حال احداث است که ۱۲۰۰ مترمربع از آن را فضای سبز تشکیل می‌دهد که علاوه بر آن مسیر دوچرخه سواری نیز در این بوستان در نظر گرفته شده البته اقدامات دیگری همچون نصب مجموعه لوازم ورزش همگانی و زیباسازی شهری با استفاده از تابلوهای نقاشی دیواری در این بوستان در حال انجام است.

شهردار همدان تاکید کرد: پروژه‌های دیگری نیز در منطقه سه شهر همدان در حال پیگیری و انجام است که با توجه به شرایط اقلیمی سرد همدان و زمان کوتاه فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی، عملا فرصت زیادی برای اجرای پروژه‌های شهری نداریم، لذا تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا قبل از آغاز فصل بارش‌ها، بتوانیم پروژه‌های مورد نظر را براساس اولویت تکمیل، تجهیز و در اختیار شهروندان قرار دهیم.

کد خبر 386540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.