آغاز به کار جشنواره "احیای بافت تاریخی" در شیراز

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: نگاه انسان‌محور اعضای شورای اسلامی و شهردار شیراز به دنبال تجربه دوباره دوران افتخارآمیز در بافت تاریخی شیراز است.

به گزارش ایمنا، ابراهیم گشتاسبی‌راد با بیان اینکه مدت‌ها از سنت‌ها و هنرهای خودمان در بافت غفلت شده است، اظهار کرد: اکنون راهی طولانی برای بازسازی این بافت تاریخی و رشد آن بر اساس نیازهای امروزی در پیش داریم.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه یکی از نکاتی که در شهرهای بزرگ و به ویژه شهرهای سنتی مهم به نظر می‌رسد وجود فضایی برای رویدادهای شهری است، ادامه داد: با همین نگاه و رویکرد، احیای میدان توپخانه شیراز برنامه‌ریزی شده است گرچه هم اکنون نیز در همسایگی ارگ کریم خان بسیاری از رویدادهای فرهنگی، هنری و شهری همچون مسابقات ورزشی محیطی و جشنواره‌های هنری اجرا می‌شود.

گشتاسبی‌راد پیرامون جشنواره و کارگاه احیا عملکرد بافت تاریخی شیراز، تصریح کرد: این تلاشی است برای تعریف یک گونه سبک زندگی اجتماعی معاصر و جدید با ویژگی‌های خاص که به نحوی در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری تبلور یابد.

معاون شهردار شیراز افزود: دانشجویان و اساتید پس از بررسی چند محله تاریخی شیراز و حضور در کارگاه‌ها و همچنین ایده‌پردازی اولیه و مقدماتی، مکانی ثابت یا متحرک که علاوه بر ارائه خدمات روزمره برای ساکنان محله، فضایی انعطاف‌پذیر و چندمنظوره را نیز جهت ارائه نمایش خیابانی، خیمه شب بازی و عروسکی برنامه‌هایی همانند تعزیه، نقالی و پرده‌خوانی، اجرای موسیقی و آواز، شعر و دکلمه و دیگر اجراهای هنری فراهم می‌کند، طراحی می‌کنند.

کد خبر 386539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.