پیشنهادات کلانشهرها برای خرید اتوبوس، واگن و تاکسی بررسی می‌شود

با دستور معاون اول رییس جمهور، کمیسیونی به ریاست وزیر راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط همچنین نمایندگان شهرداران کلانشهرهای کشور تشکیل و پیشنهادات شهرداران برای تامین اتوبوس، واگن و نوسازی تاکسی برای طرح در هیئت دولت و تصمیم‌گیری نهایی جمع بندی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، رضا خواجه نائینی، معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد در این باره اظهار کرد: در جلسه ای با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، وزیراقتصاد و معاونان سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی با مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور موضوعات مرتبط با حمل و نقل عمومی و انتشار اوراق مشارکت مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در دهه گذشته پیشرفت خوبی در توسعه حمل ونقل عمومی نداشته‌ایم، گفت: سهم ۵۰ درصدی که در برنامه ششم توسعه کشور برای این موضوع در نظر گرفته شده محقق نشده است، لذا معاون اول رییس جمهور دستور تشکیل کمیسیون ویژه‌ای را داده تا پیشنهادات و درخواست‌های شهرداری‌های کلانشهرها از جمله مشهد را جمع بندی و حداکثر ظرف یک‌ماه برای تصمیم‌گیری نهایی به هیئت دولت ارائه کند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در جلسه، مشکل پذیرفتن سهم ۵۰ درصدی دولت در انتشار اوراق مشارکت برای نوسازی بافت‌های فرسوده کلانشهرها بود.

معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد تصریح کرد: در لایحه بودجه ۹۸ ابتدا ۵۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل و نقل در نظر گرفته شد که با پیگیری‌های انجام شده ۳۰۰۰ میلیارد تومان دیگر اضافه و در مجموع ۸۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه حمل و نقل عمومی و بافت فرسوده در نظر گرفته شد، اما سازمان برنامه و بودجه سهم ۵۰ درصدی دولت در انتشار اوراق مشارکت بافت فرسوده را هنوز تایید نکرده است، لذا صرفه اقتصادی انتشار اوراق مشارکت با مشکل مواجه شده و نظر مجلس در خصوص تسریع برای فعالیت در این بافت‌ها تامین نخواهد شد.

وی اظهار کرد: در این خصوص نیز معاون اول رییس جمهور دستور داد جلساتی با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه برگزار و راهکارهایی برای رفع این مشکل در نظر گرفته شود.

خواجه نائینی خاطرنشان کرد: جلسه مجمع شهرداران کلانشهرها نیز در روز پنج شنبه برگزار و موضوعات مختلفی از جمله بحث قانون مالیات بر ارزش افزوده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد افزود: در این جلسه اعلام شد که از ۲۶ موردی که شهرداری‌ها خواستار اعمال در قانون مالیات بر ارزش افزوده شده‌اند ۲۰ مورد در کمیسیون اقتصادی مجلس انجام و برای رای گیری به صحن فرستاده شده و شش مورد دیگر باقی مانده که مقرر شد با نمایندگان مجلس در این خصوص رایزنی و مذاکره شود.

کد خبر 386530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.