نفس های کودکانه شهر در چهارباغ

هر گوشه از چهارباغ را نقشی نو بستند و رنگی تازه به شهر پاشیده اند تا مرکز هنر صفوی را به هنر هفتم پیوند بزنند؛ این پیوند، اصفهان را به شهری که دوست‌دار کودک است نزدیک می کند؛ گذر فرهنگی بیش از پیش غرق در شادی است؛ چهارباغ بر پهنه اصفهان صفوی میزبان جشنواره‌ای از جنس هنر هفتم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فیلم هایی از جنس کودکانه که تازه معنای پروانه شدن را فهمیده اند روی پرده می رود و چهارباغ را میزبان هنری هفت رنگ می کند. کاغذهای رنگی در میان نسیم ملایم تابستان به رقص در می آید و ساختمان سینما ساحل بیش از پیش جلوه نمایی می کند.

نخستین روز از سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان پس از افتتاحیه پرشور هم‌زمان با عید غدیر جنب و جوش را به جان شهر دوستدار کودک تزریق کرده است؛ شور و اشتیاق را می‌توان در چهره کودکان دید، کودکانی که با لباس رنگارنگ خود تمام صندلی‌ها و راهرو سالن‌ را پر کرده اند تا حتی جایی برای خبرنگاران نیز نباشد. بچه‌ها را در گوشه گوشه جشنواره  می‌توان‌ یافت و در این میان دوست‌داران و فعالان سینما کودک نیز در دو بخش ملی و بین‌المللی جشنواره حاضر هستند.

کمی که از ظهر روز اول می‌گذرد و آفتاب سوزان اصفهان فروکش می‌کند، آثار جشنواره کم کم رخ نمایان می کند؛ در قلب چهارباغ و در گذری که به نام فرهنگ آغشته شده غرفه‌هایی برپا است برای پروانه‌های اصفهان و کودکانی که این چند روز شهر متعلق به آن‌ها است. پدران و مادران نیز در کنار هر غرفه ایستاده‌اند و کودکان را همراهی می‌کنند.

کودکان در بهشت این روزهای خود به این سو و آن سو می‌دوند، در غرفه‌ها مشغول آموزش می‌شوند، کاردستی درست می‌کنند و در هوای کودکانه شهر نفس می کشند؛ امروز بچه ها بیش از هر زمان دیگری در مرکز شهر دیده می شوند.

کمی آن سوتر در چهارباغ و در زیر تزئین‌های رنگارنگ پردیس سینمایی، صف بلیت فروشی همه نگاه‌ها را به سمت خود جلب می‌کند. ‌ این جشنواره نام کودک و نوجوان را به‌ دوش می‌کشد، اما مخاطبان آن را همه قشری تشکیل می‌دهند گویی کودک درون همه این روزها شیطنت می کند و روزهای خوبی را پشت سر می گذارد.

در انقلاب و سینما ساحل نیز جنب و جوشی در جریان است؛ مخاطبان در مرکز اصلی جشنواره در کنار رسانه‌ها، داوران، مسئولان اجرایی، خبرنگاران و داوران نوجوان حال و هوای جشنواره فیلم کودک را به خوبی می‌توانند حس کنند. بهترین توصیه به مردم اصفهان و کودکان ایران بازدید از قلب اصفهان است، قلبی که در یک هفته برگزاری جشنواره فیلم کودک (۲۸مردادماه الی ۴شهریورماه) تندتر می‌تپد.

کد خبر 386519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.