کاهش قیمت ۲۰ تا ۲۵ درصدی باتری خودرو در بازار

رییس اتحادیه باتری سازان کشور با بیان اینکه برخی از کارخانجات قصد دارند قیمت باتری خودرو را بیشتر از کاهش اخیر پایین بیاورند، خاطر نشان کرد: نرخ باتری خودرو نسبت به میانگین قیمت بازار در سال گذشته ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یافته است.

تقی علی‌اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا علت افزایش قیمت باتری خودرو در سال گذشته را غافلگیر شدن تولیدکنندگان از افزایش ناگهانی نرخ ارز دانست و اظهار کرد: افزایش نرخ دلار در سال گذشته موجب به وجود آمدن معضلاتی برای کارخانجات فعال در زمینه تولید باتری شد و همین امر افزایش قیمت تمام شده باتری اتومبیل در بازار را در پی داشت.

وی افزود: کاهش نرخ دلار در سال‌جاری، منجر به پایین آمدن قیمت مواد اولیه مورد استفاده کارخانجات تولید باتری اتومبیل شد و در نهایت قیمت تمام شده این کالا در بازار شد.

رییس اتحادیه باتری سازان کشور، تصریح کرد: قیمت باتری های اتومبیل وارداتی نیز کاهش محسوسی را تجربه کرده است. باتری های اتومبیل وارداتی که از طریق مرز های قانونی به کشور وارد می شود،مربوط به سه کارخانه شاخص خارجی است و سایر باتری های خارجی به صورت قاچاق وارد کشور شده اند.

علی اکبری اضافه کرد: در سال‌های گذشته بیش از ۴۰ درصد باتری‌های اتومبیل موجود در بازار وارداتی بود اما در سال جاری آمار باتری‌های وارداتی موجود به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: افزایش کمیت تولیدات کارخانه‌های باتری سازی کشور با افزایش کیفیت تولیدات این کارخانه‌ها همراه بوده و همین امر موجب ترغیب خریداران به استفاده از باتری‌های تولید داخل شده است. باتری‌های تولید داخلی تا پیش از این، بیش از شش ماه کارکرد مفید نداشت اما اکنون عملکرد مفید آنها به بیش از یک سال رسیده است.

رییس اتحادیه باتری سازان کشور گفت: با توجه به اینکه باتری‌های خودرو تاریخ انقضا دارد و فروشندگان قادر به نگه داشتن آنها برای طولانی مدت نیستند، باید این محصولات را با قیمت کمتری در بازار به فروش برسانند و همین موضوع نیز نقش مهمی در کاهش قیمت باتری داشته است.

کد خبر 386508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.