ارائه آخرین دستاوردهای علم دندانپزشکی در کنگره "نقش‌جهان"

دبیر علمی دومین کنگره علمی نقش جهان گفت: در حاشیه دومین کنگره دندانپزشکی نقش‌جهان آخرین دسناوردهای علمی در زمینه به‌کارگیری لیزر، ایمپلنت، مدیریت مطب و دندانپزشکی دیجیتال مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم مهابادی عصر امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری دومین کنگره دندانپزشکی نقش جهان با حضور مدیران گروه‌های تخصصی دندانپزشکی اصفهان اظهار کرد: در اصفهان وجود دو دانشگاه دنداپزشکی با سابقه زیاد و تعداد بالای دندانپزشکان نیاز به آموزش را ضروری می‌کند و این کنگره‌ها می‌تواند در این زمینه مفید واقع شود.

وی با بیان اینکه از میان ۱۸۰ مقاله ارسال شده به این کنگره ۷۰ مقاله برگزیده شده است، افزود: در کارگاه‌های آموزشی در حاشیه کنگره، آخرین دسناوردهای علمی در زمینه به‌کارگیری لیزر، ایمپلنت، مدیریت مطب و دندانپزشکی دیجیتال مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دبیر علمی دومین کنگره علمی نقش جهان با اشاره به اینکه پنل‌های پرسش و پاسخ باحضور اساتید برتر کشور در کنگره برگزار خواهد شد، ادامه داد: میزبانی اصفهان برای این کنگره کاربردی خواهد بود زیرا دسترسی برای بسیاری از استان آسان است و از طرفی از یک سال قبل برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزلری آن انجام شده است.

هزینه‌های آموزش دندانپزشکی در ایران ارزان است

کورش رحیمی، رئیس کنگره دندانپزشکی نقش‌جهان در این نشست با اشاره به اینکه فارغ‌التحصیلان دندانپزشکی ایران حتی در آمریکا که مهد دندانپزشکی دنیا است نیز حرف برای گفتن دارند، ادامه داد: دندنپزشکان ایرانی به‌خاطر توانایی و کیفیت کارشان جزء چند کشور اول جهان هستند زیرا پایه این علم در کشور مناسب گذاشته شده و پنجاه سال سابقه آموزشی در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: شاید برای ایرانیان هزینه‌های دنداپزشکی گران باشد اما هزینه پایین دندانپزشکی در ایران نسبت به دیگر کشورها یک واقعیت است که باعث استقبال خارجی‌ها شده است.

رئیس دومین کنگره دندانپزشکی نقش‌جهان ادامه داد: دوره‌های ترمیمی و زیبایی در ایران بسیار ارزان برگزار می‌شود درحالی که در امریکا ۲۰ هزار دلار برای آموزش ایمپلنت از متقاضیان دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: مواد اولیه دندانپزشکی نسبت به یک سال و نیم پیش چهار برابر شده، تحریم‌های یک سال گذشته حتی بر روی دادوهای بی حس کننده نیز تاثیر بسزایی داشته و تا یک ماه پیش به حد بحران رسیده بود؛ البته اخیرا با مدیریت دولت و تامین ارز شرایط بهبود یافته است.

کارگاه‌ها به صورت رایگان برگزار می‌شوند

کامیار فتحپور، مسئول برگزاری کارگاه‌های دومین کنگره نقش‌جهان نیز گفت: ماهیت دندانپزشکی عملی است و دندانپزشک در کنار علم به روز باید مهارت کافی را نیز داشته باشد و آن علم را برای درمان به‌کار گیرد به همین سبب دندانپزشکان می‌تواند از نزدیک این کاربردها را در کنگره نقش‌جهان بشناسند.

وی خاطرنشان کرد: لیزیک، رادیولوژی، درمان‌های اختصاصی، دندانپزشکی اطفال، مطالب مربوط به ارتودنسی همگی در کارگاه‌ها گنجانده شده که در کمتر کنگره‌ای می‌توان آن را یافت.

عضو هیات مدیره انجمن متخصصین ترمیم و زیبایی ایران افرود: گردآمدن تعداد بالای متخصصان در شهر اصفهان با سختی بسیار اتفاق افتاد؛ با این وجود کارگاه‌ها به صورت رایگان برای دندانپزشکان برنامه‌ریزی شده است.

حضور در کنگره پروانه سالانه دندانپزشکان را تمدید می‌کند

همچنین هادی سلیمی، دبیر اجرایی دومین کنگره نقش‌جهان در این نشست اظهار کرد: این کنگره در سالن اصلی و سه تالار جانبی هتل عباسی برگزار و در مجموع تشکیل ۲۰ کارگاه در طول زمان برگزاری آن پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: دندانپزشکان برای تمدید پروانه خود الزام به کسب ۲۰ تا ۲۵ امتیاز در سال دارند و حضور آنان در کنگره نقش‌جهان، نزدیک به ۲۰ امتیاز را برای آنان دربر می‌گیرد.

سلیمی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سه روز برگزاری یعنی ۳۰ مرداد تا اول شهریور، هزار و ۶۰۰ نفر شرکت کننده در کنگره حضور یابند، اضافه کرد: درحاشیه این کنگره ۶۰۰ متر فصای نمایشگاهی، آخرین تجهیزات دندانپزشکی را به نمایش خواهند گذاشت.

کد خبر 386501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.