ایجاد نخستین دفتر تسهیل‌گری شهری مازندران در بابل

بابل_شهردار بابل از ایجاد دفتر تسهیل‌گری جهت اجرایی شدن برنامه‌های توانمندسازی و مشارکت ساکنان محله موزیرج خبر داد و گفت: شهرداری بابل نخستین شهرداری استان است که این دفتر را ایجاد کرده است.

به گزارش ایمنا، سیدمجتبی حکیم اظهار کرد: شهرداری بابل در نظر دارد برنامه‌های مدونی برای تامین نیازهای مختلف مادی و معنوی و بهبود خدمات ارایه شده به ساکنان محلات موزیرج، کتی غربی، هفت‌تن، کمانگرکلا و کتی شرقی، اسلام خیابان پاسداران و درزی کتی اجرا کند.

وی ادامه داد: شهرداری قصد دارد تا با جذب اعتبارات دولتی با همکاری و مشارکت وزارت راه و شهرسازی و شرکت مادر تخصصی بازآفرینی شهری ایران وضعیت این محلات را بهبود دهد.

شهردار بابل گفت: منطقه موزیرج با افزایش تراکم جمعیت از مناطق مهم هدف به‌ شمار می‌رود و در همین راستا شهرداری جهت ارتقای سطح فرهنگی و توانمند سازی ساکنان به احداث فرهنگسرا با اعتباری بالغ بر  ۲۱ میلیارد ریال کرده است.

حکیم ادامه داد: در محله کتی غربی احداث خانه محله با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال در حال اجرا است این در حالی است که شهرداری جهت ارتقا کیفی معابر و محلات موزیرج و کتی غربی اقدام به بهسازی آسفالت، احداث جوی وسط و جدول‌بندی و اجرای کانال‌های دفع آب‌های سطحی با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال کرده است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین برنامه‌ شهرداری در محلات هدف توانمندسازی اهالی است، خاطرنشان کرد: برای این منظور ۷۰۰ میلیون ریال برای آموزش فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی در نظر گرفته شده است.

شهردار بابل از ایجاد دفتر تسهیلگری جهت اجرایی شدن برنامه‌های توانمندسازی و مشارکت ساکنان محله موزیرج خبر داد و افزود: با ایجاد این دفتر شهرداری بابل نخستین شهرداری استان است که با ایجاد این دفتر توانسته از  توانمندی‌های مشارکتی شهروندان و گروه‌های مردم‌نهاد در جهت ارتقا سطح فرهنگِی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی مناطق هدف استفاده کند.

حکیم تصریح کرد: شهرداری بابل به عنوان دبیر ستاد بازآفرینی شهرستان، جلسات ستاد بازآفرینی را جهت پیگیری و اجرایی نمودن پروژه‌ها به صورت ماهانه برگزار و در این خصوص مبلغ دو میلیاردریال به بخش مطالعات و پژوهش اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه مبلغ ۳۰ میلیارد ریال اعتبار جهت گسترش و توسعه ورزش همگانی برای جوانان منطقه موزیرج در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: با پیگیری شهرداری دو تن قیر یارانه‌ایی برای آسفالت و بهسازی این محلات اختصاص یافت که تاکنون ۵۰۰ تن آن تحویل شهرداری بابل شده است.

شهردار بابل گفت: فاز دوم مرمت و زیباسازی و بهسازی بدنه و مناسب‌سازی دسترسی ترافیکی به پل محمدحسن‌خان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیاردریال در دست بررسی است که در صورت همکاری اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد، البته فاز نخست مرمت و بازسازی بدنه پل با اعتباری بالغ بر ۳.۵  میلیارد ریال به پایان رسیده است.

کد خبر 386493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.