حضور بانوان در بخش دریایی مورد استقبال سازمان است

 معاون اداره کل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در ایران منعی برای ادامه تحصیل بانوان در رشته های دریانوردی نداریم و از حضور بانوان در این حوزه استقبال می کنیم.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره کل امور دریانوردان سازمان بنادر، حسین یونسی خمسی با اشاره به اینکه در کل دنیا یک میلیون و ۶۵۰ هزار دریانورد وجود دارد که سهم بانوان دو درصد است، اظهار کرد: در ایران حدود ۱۲۸ هزار دریانورد داریم که از این تعداد تنها ۱۲۵ نفر خانم بوده که عمدتا در رده های مهمانداری و ملوانی مشغول به فعالیت هستند و یک یا ۲ نفر هم به عنوان افسر سفرهای محدود هم فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: سازمان جهانی دریانوردی دلیل اینکه شعار «توانمندسازی زنان در جامعه دریایی» را در سال ۲۰۱۹ میلادی انتخاب کرد افزایش مشارکت بانوان در صنعت حمل و نقل دریایی بود چرا که مشارکت آنها در حال حاضر بسیار پایین و صرفا در حد دو درصد بوده که عدد بسیار ناچیزی است.

معاون اداره کل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی بین المللی با تاکید بر اینکه در ایران منعی برای ادامه تحصیل بانوان در رشته های دریایی نداریم و از حضور بانوان در این حوزه استقبال می کنیم، اظهار داشت: سال ۹۸ سال بسیار مهمی به منظور آموزش در حوزه دریانوردی است چرا که قرار است در سال جاری سیستم آموزشی ممیزی شود و نتیجه آن حداکثر تا دوم دی ماه سال جاری برای دبیرکل سازمان جهانی دریانوردی ارسال خواهد شد که برای کشور نیز بسیار مهم است.

یونسی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی اقدامات بسیار گسترده ای را انجام داده است تا همچنان در لیست سفید کنوانسیون استانداردهای آموزشی باقی بماند، گفت: جمهوری اسلامی ایران در بحث آموزش دریانوردی همواره پیشگام بوده است و امیدوار هستیم این روال ادامه یابد.

وی ادامه داد: ۱۶۴ کشور عضو کنوانسیون استانداردهای آموزش هستند که از این تعداد تنها ۱۲۹ کشور در لیست سفید قرار دارند و ۳۵ کشور نتوانسته اند استانداردهای لازم را رعایت کنند.

کد خبر 386489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.