یک نویسنده: ایده های دیوانه‌وار موفق‌تر است

یک نویسنده گفت: در دنیای امروز هرچه با ایده های دیوانه‌وارتر کار کرد موفق‌تر خواهد بود. ایده‌های جذاب و دیوانه‌وار در دنیای امروز برنده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حدیث غلامی صبح امروز _۲۹مردادماه_ در کارگاه کسب و کار قصه و صنعت سینما اظهار کرد: برای ایده یک داستان باید از پیچیدگی دوری کرد و شبیه هیچ کس دیگری نبود، اما از الگوهای موفق الهام گرفت.

وی افزود: در یک ایده داستانی باید یک موضوع را دنبال کرد و برنامه ای مشخص داشت. همه چیز قصه نیست، بلکه یک روایت داستانی کافی است.

این نویسنده ادامه داد: مخاطب به شما بازخورد می‌دهد، مخاطب امروز نادان نیست و هرچیزی را نمی‌توان به خورد آن داد. روحیه مخاطب تغییر کرده و بر این اساس وارد دنیای جدید داستانی شدیم.  

وی با بیان‌ اینکه "باید از امکانات دنیای امروز استفاده کنیم" خاطر نشان‌ کرد: اگر فکر کنیم که در شهرستان هستیم و نمی‌توان پیشرفت کرد، این تفکر تمام راه‌های پیش روی ما را سد می‌کند.

وی ادامه داد: با استفاده درست از فضای مجازی می‌توان به امکانات مختلف دست یافت. شبکه‌های مجازی فاصله‌ها را کاهش داده و می توان از هر نقطه‌ای به آموزش و امکانات دست پیدا کرد.

از ابتدا روی "بیزینس پلن" کار کنید

غلامی با بیان این نکته که "برنامه‌ریزی مالی را باید از ابتدای نگارش در نظر گرفت" گفت: وقتی ایده‌ای را آغاز می‌کنید باید به "بیزینس پلن" آن نیز توجه کنید و از ابتدا روی آن برنامه‌ریزی کرد. از ابتدا نباید به سمت ساخت‌های سفارشی رفت، بلکه باید به درجه‌ای از شهرت و کیفیت رسید و سپس به سراغ جریان پول حرکت کرد.

این نویسنده ادامه داد: لزوما لازم نیست از ایده به کسب وکار رسید، بلکه می‌توان راه‌ها را برعکس طی کرد و از کسب و کار به ایده هنری رسید. از ایده‌ها و الگوهای مختلف می‌توان استفاده کرد، اما باید آن را شخصی سازی کرد. به عنوان مثال  یک انیمیشن سه شخصیت "گیگول"، "دات" و "کام" با الهام از موتور جستجو گوگول ساخته شد.  

وی تاکید کرد: کافی است که قالب درست هنری را پیدا کرد و در آن قالب چند کار ساخت تا مشتری و تهیه کننده بیاید.  

از بازنویسی فیلمنامه خسته نشوید

غلامی سپس با اشاره به انیمیشن‌های کوتاه گفت: در "وب‌سری" و پویانمایی‌های کوتاه به دلیل کمبود زمان وقت مقدمه چینی نداریم و باید در یک‌ دقیقه یا بیشتر کل داستان را بیان کنیم. مهم‌ترین نکته درباره وب‌سری‌ها این است که سریالی نیست. در هرجای دنیا وقتی که یک وب‌سری تماشا شود همه از آن لذت می‌بروند.

این مدرس نویسندگی درباره نکات مهم در وب سری تاکید کرد: در وب سری مهم‌ترین قانون این است که از بازنویسی فیلمنامه خسته نشوید. بی دیالوگ بودن به معنی بین المللی بودن نیست و این باوری غلط است. تنها ایده است که مشخص می‌کند یک کار باید دیالوگ داشته باشد یا نداشته باشد. با یک پایان شگفت‌انگیز در وب‌سری می‌توان در این دنیای شلوغ برنده شد.

وی تصریح کرد: در دنیای امروز هرچه دیوانه‌وارتر کار کرد موفق‌تر خواهد بود. ایده‌های جذاب و دیوانه‌وار در دنیای امروز برنده می‌شود. کم‌هزینه بودن نیز یک اصل مهم برای شروع و ساخت داستان‌های کوتاه‌ و وب‌سری است.

کد خبر 386485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.