نخستین اکران فیلم برای کودکان معلول در جشنواره

رئیس امور افراد دارای معلولیت باشگاه مخاطبان سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: برای نخستین بار در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان یک فیلم برای معلولان روشندل و یک فیلم برای ناشنوایان اکران می‌شود.

علی عباسی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نخستین اکران فیلم برای کودکان معلول، نا شنوا و نابینا اظهار کرد: امسال برای نخستین بار برای نابینایان و ناشنوایان یک فیلم مخصوص آماده کردیم.

وی با اشاره به عدم توانایی‌های نابینایان افزود: دوبله سر صحنه را برای این عزیزان در نظر گرفتیم و علاوه بر دیالوگ‌های خود فیلم، دیالوگ‌های اضافه نیز برای شرح صحنه آماده کردیم تا متوجه شوند چه اتفاقی در حال رخ دادن است. فیلمی که برای نابینایان آماده کردیم "داستان‌های باغ جادو" نام دارد.

رئیس امور افراد دارای معلولیت باشگاه مخاطبان سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: برای ناشنوایان نیز فیلم ۲۳ نفر را انتخاب کردیم که در جشنواره فیلم فجر نیز حضور داشت.

وی افزود: برای ناشنوایان از زبان اشاره و زیر نویس استفاده کردیم تا بتوانند بدون هیچ مشکلی متوجه فیلم شوند و از آن لذت ببرند.

عباسی تصریح کرد: امروز نخستین روز اکران این فیلم‌ها برای معلولان و کودکان سیل زده بود. اکران این فیلم‌ها هرروز ساعت ۱۰ الی ۱۲ ظهر در پردیس سینمایی چهارباغ در سالن نقش جهان است.

کد خبر 386483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.