تحقق ۸۳ درصد از بودجه سالانه شهرداری مرند

مرند_شهردار مرند با بیان اینکه در سال گذشته ۸۳ درصد بودجه این شهرداری به میزان ۶۸ میلیارد تومان محقق شد، گفت: بودجه امسال ۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش ایمنا، حسین کاوه با اشاره به تملک گسترده برای توسعه معابر و خیابان‌های شهری مرند، اظهار کرد: در سال گذشته و امسال برای تملک و مسیرگشایی معابر شهری حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: در طول ۲۲ ماه گذشته حقوق کارکنان شهرداری بدون فروش املاک شهرداری پرداخت شده و آن‌ها برای تملک و مسیرگشایی هزینه شده است.

شهردار مرند با بیان اینکه در سال گذشته ۸۳ درصد بودجه این شهرداری به میزان ۶۸ میلیارد تومان محقق شد، تصریح کرد: بودجه امسال ۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

کاوه با اشاره به کاهش میزان عوارض شهری گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی، میزان پرداخت عوارض شهری کاهش پیدا کرده و به علت کمبود نقدینگی شهرداری، برای آسفالت معابر مشکل داریم، چون باید به صورت نقدی خریداری شود.

وی گفت: نوسان قیمت‌ها در بازار باعث شده، پیمانکاران تمایلی به مشارکت برای اجرای پروژه‌ها نداشته و در مناقصه‌ها شرکت نکنند.

شهردار مرند خاطرنشان کرد: پنج سازمان در این شهرداری فعالیت می‌کنند و از این لحاظ از بسیاری از شهرهای استان آذربایجان شرقی جلوتر هستیم.

کاوه با اشاره به مشکلات و مزیت‌های شهرک میلاد تصریح کرد: در مساله عوارض تفکیک و تغییر کاربری درآمدی کمتری داریم، ماهیانه یک میلیارد تومان از سازمان امور مالیاتی دریافت می‌کنیم، اما میزان پرداخت حقوق به کارکنان شهرداری مرند بیش از دو میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: ۲۰ نفر از کارکنان شهرداری مرند بازنشست شده و فرد جدیدی جذب نشده است، تلاش می‌کنیم چند نفر را نیز در ماه‌های آینده بازنشست کنیم تا میزان پرداخت حقوق به کارکنان کاهش پیدا کند.

کد خبر 386474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.