نیاز: جشنواره زمینه ای برای گفتگوی تمدن ها است

امید نیاز گفت: جشنواره فیلم کودک و نوجوان زمینه ای برای گفتگوی تمدن ها و تفکرها و به نمایش گذاشتن فکر فیلم سازان مختلف است که می تواند وجوه مختلف هنری چون سینما را به نمایش گذارد.

این کارگردان تئاتر و سینما در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دغدغه من کار در حوزه کودک است، زیرا معتقدم اگر مسائلی را از سنین پایین به کودکان و نوجوانان آموزش دهیم، بسترهای خوبی برای داشتن جامعه ای بهتر خواهیم داشت؛ همچنین با فیلم و سینما می توانیم برای کودکان و نوجوانان فرهنگ سازی کنیم.

وی با اشاره به سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان افزود: این جشنواره ها برای اعتلای سلیقه مخاطب و ارتقای فیلمسازی بسیار مفید است. رسالت جشنواره ها، رساندن فیلم ها به دست مخاطبان واقعی است، اما برای به ثمر نشستن آنها باید از زوایای مختلف به جشنواره نگاه کرد.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد:  یکی از زوایایی که به نظرم در ارتباط با جشنواره باید به آن پرداخت، نقد مشکلات آن است؛ یکی از انتقاداتی که به این جشنواره وارد می شود مربوط به عوایدی است که این جشنواره برای فیلم سازان، کارگردانان و یا حتی خبرنگاران نوجوان دارد؛ تجربه نشان داده است این سرمایه ها بعد از جشنواره به فراموشی سپرده می شوند.

نیاز تصریح کرد: باید نقش جشنواره در افزایش و آموزش فیلم سازان، فیلمبرداران و کارگردانان اصفهانی را بررسی کنیم تا بتوانیم از تاثیر آن در اصفهان سخن بگوییم.

وی ادامه داد: ما میزبان جشنواره هستیم و باید در بخش اصلی آن حضور داشته باشیم، اگر برای جشنواره به کارگردانان اصفهانی سفارش فیلم داده می شد از حقوق اصفهان در جشنواره حمایت می شد.

 کارگردان تئاتر "آتروپین" اضافه کرد: باید در بخش انتخاب آثار، داوری و آموزش های مربوط به جشنواره فیلم کودک کارگردانان و هنرمندان اصفهانی نسبت به تهران در اولویت باشند، چراکه از دید من بررسی آثار آنها نشان می دهد، چیزی کم از داوران تهرانی حاضر در جشنواره ندارند.

نیاز افزود: به این جشنواره باید به عنوان شروع نگاه کرد نه نسیمی زودگذر که تمامی هزینه های آن به دلیل حفظ نکردن سرمایه هایش هدر رفته باشد، لذا باید سینمایی مخصوص برای فیلم کودک و نوجوان وجود داشته باشد که فیلم های جشنواره در طول سال در آن اکران شود و این گونه می توان جشنواره را شروع اتفاقی مهم دانست.

این هنرمند تصریح کرد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان زمینه ای برای گفتگوی تمدن ها و تفکرها و به نمایش گذاشتن فکر فیلم سازان مختلف است و می تواند وجوه مختلف هنری چون سینما را به نمایش گذارد.

وی با اشاره به موفقیت فیلم خود با عنوان "ب۱۲" در جشنواره های بین المللی، گفت: چنین ظرفیت هایی در کارگردانان اصفهانی وجود دارد و اگر از سوی مسئولان و ارگان های حامی جشنواره فیلم کودک و نوجوان حمایت های لازم صورت بگیرد، من همچنان آماده ساختن فیلم در این حوزه هستم.

کد خبر 386462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.