پرواز پروانه‌ها بر فراز گنبدهای فیروزه‌ای اصفهان

پروانه‌های سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان درحالی بر فراز گنبدهای فروزه ای اصفهان اوج گرفتند که کودکان به استقبال آن‌ها رفتند و همراه با بزرگان سینمای کودک، چون مرضیه برومند، پوران درخشنده و الهام رشیدی آغازی دیگر را برای جشنواره رقم زدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرواز پروانه های سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان همراه با فریادهای سرخوشانه کودکان و نوجوانان و در میان خاطرات پدران و مادران در باغ غدیر اصفهان اوج گرفت.

 کلاه قرمزی به همراه خانواده مادربزرگه آغاز کننده برنامه افتتاحیه بودند؛ سفری که خاطرات کودکی پدرها و مادرهایی را زنده کرد که در انتظار خاطره سازی برای فرزندانشان بودند.

هر چند سالها از این خاطرات می‌گذرد، اما برای آنان که با کلاه قرمزی، مریم و میتیل ها بزرگ شده‌اند، همچنان ماندگار است.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام محمد علی انصاری مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان به قرائت پیام عباس صالحی وزیر ارشاد اسلامی پرداخت. در پیام وزیر توجه به کودکان سیل زده حائز اهمیت بود. در این پیام آمده بود:" در شرایطی که پیش از هر موقعی نیاز به وحدت داریم اکران گسترده فیلم‌ها در همه نقاط موجب خرسندی است"

سپس انگشتان ظریف کودکان تداعی گر صدای باران شد تا خنکای شب را در فضای گرم و پر شور افتتاحیه پخش کند؛ کودکان، نوایی شیرین را به جان تزریق کردند و در حال و هوای این صدای گوش نواز، علیرضا تابش پشت تریبون قرار گرفت.

دبیر سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان از همراهی برگزار کنندگان جشنواره تشکر کرد و گفت: خرسندیم که همه در شهر ریشه دار اصفهان گرد هم آمدند و تلاش کردند تا این جشن به صمیمانه‌ترین ترتیب‌ها برگزار شود.

در ادامه مراسم قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان نیز سینما را عصای جادویی دانست که می‌تواند آرمان‌های ملت را به نمایش بگذارد و گفت: سینما می‌تواند به وسعت افق دید مخاطبان و قوه خلاقه سازندگان خویش  در جامعه اثر گذارد.

پس از سخنرانی ها ۱۷۰ کودک و نوجوان، بر روی صحنه آمدند و نواهای لطیف کودکانه‌ای را نواختند که با تشویق پر شور حضار همراه بود.

 مراسم به نقطه عطف خود رسید. با پخش برنامه‌ای که با اجرای عمو مهربان و خاله رؤیا همراه بود، از کودکان سیل زده دعوت شد تا به روی صحنه بیاییند.

شاید سیل، سقف خانه‌های این کودکان را با خود برده است و زمین زیرپایشان را گل و لای بلعیده، اما رویاها و لبخندهایشان همچنان استوار و محکم است.

کودکان سیل زده از شهرهای سوسنگرد و شیرین شهر آمده بودند و با خود قصه باران را آورده بودند. با بادکنک‌های سیاه و با کلماتی که آکنده از اندوه بود، داستان ویرانی‌هایشان را گفتند.

داوران کودک با لباس‌های آبی‌شان که انگار ردپای آب دنبالشان بود، چهار کودک سیل زده را همراهی کردند. اگرچه سختی سیل بی رحم نشانش را بر روح آنها جا گذاشته بود، اما جلیقه زرد داوران کودک و نوجوان، نشان امید و همدلی بود.

رهایی بادکنک‌ها، نمادی از رهایی اندوه‌های کودکانی بود که زندگیشان را زیر آب گل آلود رها کرده بودند و به امید هم سن و همسالان خود آمده بودند تا گرمای همدلی را حس کنند.

کاروان شادی برای نشان دادن قدرت همسبتگی کودکان پا به مراسم گذاشت و سرانجام جرقه سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان روشن شد و آسمان اصفهان را برای یک هفته نورانی کرد.

کد خبر 386452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.