نظارت قوه قضاییه بر رسانه ملی باید تقویت شود

کارشناس علوم سیاسی گفت: باید از شبکه افق که حجم زیادی از بودجه رسانه ملی را به خود اختصاص داده است، بپرسیم چرا باید برادر یک دیپلمات شهید در حادثه منا به یک برنامه سیاسی دعوت شود؟ آیا بردار یک دیپلمات، دیپلمات است؟

جواد فهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به گذشت چهار سال از حادثه منا در عربستان سعودی و شهادت ۴۶۵ تن از حجاج ایرانی در این حادثه، اظهار کرد: شهادت تعداد زیادی از حجاج ایرانی در این حادثه نقظه قابل توجهی در روابط ایران و عربستان سعودی است و بسیاری از تنش های دیپلماسی امروز میان عربستان و ایران از این اتفاق نشات می گیرد.

وی افزود: برادر یکی از شهدای دیپلمات حادثه منا، چندی پیش در یک برنامه تلوزیونی مدعی شد ایران برای باز شدن راه حج امسال و رفاه حجاج در عربستان سعودی مجبور شده توافقی را امضا کند که بر اساس آن پذیرفته حادثه منا تقصیر ایرانی های حاضر در حادثه منا بوده است و به نوعی در برابر عربستان سعودی و پادشاهی این کشور کوتاه آمده است.

 این کارشناس علوم سیاسی و استاد دانشگاه با اشاره به اظهارات مرتضی رکن آبادی، برادر غضنفر رکن آبادی، دیپلمات ایرانی که در حادثه منا به درجه رفیع شهادت نائل گشت، خاطر نشان کرد: پذیرش عواقب و نتایج حادثه منا از سوی دولت ایران و انداختن تقصیر این حادثه بر گردن حجاج ایرانی حاضر در منا، اقدامی غیر معقول است که دولت ایران به هیچ وجه زیر بار آن نخواهد رفت.

فهری ادامه داد: باید از شبکه افق که حجم زیادی از بودجه رسانه ملی را به خود اختصاص داده است، بپرسیم چرا باید برادر یک دیپلمات شهید در حادثه منا به یک برنامه سیاسی دعوت شود؟ آیا بردار یک دیپلمات، دیپلمات است؟

وی اضافه کرد: پیگیری سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران و بیت رهبری درباره حادثه منا و محکوم کردن حکومت عربستان موجب شد تا خلافت این کشور درباره حادثه منا کوتاه بیاید و با پرداخت غرامت به خانواده حجاج ایرانی، تقصیرات این حادثه را به صورت کامل بپذیرد و مشخص نیست که گفته های رکن آبادی بر اساس چه مستنداتی در رسانه ملی مطرح شده است.

این کارشناس علوم سیاسی و استاد دانشگاه با بیان اینکه رسانه ملی باید از دعوت افراد غیرمعقول و افراطی به برنامه های سیاسی جلوگیری کند، تصریح کرد: ورود افرادی با تفکرات این چنینی به رسانه ملی موجب کاهش میزان اعتماد مردم نسبت به حاکمیت و ایجاد شایعات و توهمات در فضای مجازی می شود و مصداق بارز تشویش اذهان عمومی است. چرا رسانه ملی که حجم زیادی از بودجه های دولتی را به رغم درآمدهای میلیاردی در اختیار دارد، اذهان عمومی را تشویش می کند؟

فهری با اشاره به تکذیب سخنان رکن آبادی، توسط حجت الاسلام قاضی عسگر مسئول وقت سازمان حج و زیارت ایران، اضافه کرد: نظارت قوه قضاییه بر رسانه ملی باید تقویت شود.

تا پیش از این مسئولان دولتی و حکومتی معتقد بودند فضای مجازی عامل ایجاد توهمات و شایعات در جامعه است و این در حالی است که اکنون حجم زیادی از شایعات توسط رسانه ملی منتشر و پیگیری می شود.

کد خبر 386448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.