پسر قربانی اسیدپاشی پدر/ برج ۲۲ طبقه آتش گرفت

برکناری مدیرعامل ایران خودرو، استخدام قطعی ۱۲ هزار معلم حق التدریس از اول مهرماه، آتش سوزی در برج ۲۲ طبقه تهران، اعتراض محمدعلی نجفی به حکم دادگاه، دستگیری پنج شکارچی در لردگان و ماجرای اسیدپاشی پدری به پسر و دختر مورد علاقه اش را در بسته خبری اجتماعی ۲۸ مردادماه می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرد میانسال که در اقدامی هولناک روی پسرش و دختر مورد علاقه او اسید ریخته بود در حالی دستگیر شده که پسرش حاضر به شکایت از وی نیست.

رئیس انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی گفت: روز شنبه ۱۹ مرداد خبر اسیدپاشی روی یک زوج جوان به پلیس اعلام شد. پیرو این حادثه ما نیز در انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی با خبر شدیم که پسری جوان و دختر مورد علاقه‌اش از سوی پدر این پسر مورد اسیدپاشی قرار گرفتند بلافاصله تحقیقات آغاز شد و بر اساس مستندات و شواهد متوجه شدیم که پسری به نام علی به همراه نامزدش برای صحبت نزد پدرش رفته بود که بعد از درگیری لفظی ناگهان پدر اقدام به اسیدپاشی روی صورت علی و نامزدش کرد.

وی با بیان اینکه این حادثه در شهرستان خلخال رخ داده است، گفت: بلافاصله پس از این اقدام علی و نامزدش به بیمارستان منتقل شدند که با توجه به کمبود امکانات هر دو نفر به بیمارستانی در رشت منتقل شده و تحت درمان قرار گرفتند. دختر جوان به دلیل پایین بودن شدت آسیب دیدگی چند روز بعد از بیمارستان ترخیص شد اما علی وضعیت مناسبی نداشته و همچنان در بیمارستان بستری است.

رئیس انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی با بیان اینکه تا کنون این پسر اقدام به شکایت از پدرش نکرده و عامل اسیدپاشی فقط با شکایت دختر جوان دستگیر و روانه زندان شده است، گفت: خبرهایی به انجمن رسیده که احتمال شکایت نکردن پسر جوان از پدرش را قوت بخشیده است. در حالی که اسیدپاشی جرمی است که از جنبه عمومی نیز دارای مجازات بوده و ما امیدواریم که دادستان یا نماینده‌شان به این مسأله ورود کنند. ضمن اینکه شرایط این قربانی اسیدپاشی نیز طوری نیست که برای شکایت اقدام کند.

واژگونی وانت تویوتا با ۵ مجروح در اصفهان

رئیس پلیس راه استان از واژگون شدن وانت تویوتا در محور "ورزنه-گردنه ملااحمد" و مجروح شدن ۵ سرنشین خبر داد.

سرهنگ حسین پورقیصری با اشاره به جزییات این خبر گفت: پس از تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ پلیس و اعلام واژگونی وانت تویوتا در محور ورزنه-گردنه ملااحمد، بلافاصله گشت پلیس راه و ماموران انتظامی به محل اعزام شدند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در این حادثه رانندگی، ۵ سرنشین این خودرو مجروح و برای اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل شدند.

این مقام انتظامی افزود: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده ای در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.

مدیرعامل "ایران خودرو" برکنار شد

مدیر عامل ایران خوردو امروز به دلیل تغییر قیمت برکنار می‌شود و آقای علی آبادی جایگزین می‌شود

طبق اعلام سخنگوی دولت، مدیرعامل ایران خودرو امروز برکنار و عباس علی آبادی جایگزین وی می شود.

ربیعی سخنگوی دولت دقایقی قبل از برکناری هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو خبر داد و اعلام کرد: مدیرعامل ایران خودرو امروز به دلیل تغییر قیمت برکنار و آقای علی آبادی جایگزین می شود.

آنطور که سخنگوی دولت به رسانه ها اعلام کرده، مدیرعامل ایران خودرو به صورت عمدی و بدون هماهنگی قیمت محصولاتش را افزایش داده و به همین دلیل برکنار می شود.

ربیعی تأکید کرد: افزایش قیمت خودرو قانونی نبوده و باید بررسی شود که آیا اشتباه نرم افزاری یا خطای شخصی بوده است.

گفتنی است یکه زارع از سال ۹۲ مدیریت ایران خودرو را در اختیار داشت و امروز بعد از ۶ سال از این شرکت خودروسازی می رود.

مدیرعامل جدید ایران خودرو، عباس علی آبادی مدیرعامل گروه مپنا است؛ از جمله سوابق کاری و مدیریتی علی‌آبادی نیز می‌توان به فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون ۳، مدیریت‌ عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی اشاره نکرده است.

۱۲ هزار معلم حق‌التدریس مهر امسال استخدام می‌شوند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از استخدام ۱۲ هزار معلم حق‌التدریس برای مهر امسال خبر داد.

سیدجواد حسینی گفت: برای اول مهر امسال قرار گذاشتیم ۱۲ هزار از نیروهای حق‌التدریسی، پیش‌دبستانی و نهضتی وارد آموزش و پرورش شوند که ردیف استخدامی این تعداد از سازمان اداری و امور استخدامی اخذ شده است.

او درباره وضعیت آیین‌نامه تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریس در کمسیون اجتماعی دولت نیز گفت: برخی از نیروهای نهضت سوادآموزی جزو این ۱۲ هزار نفر هستند، مابقی نیز به صورت حق‌التدریس به کار گرفته می‌شوند و برای سایر این افراد نیز در طول برنامه ششم سال به سال طبق آیین‌نامه‌ای که به تصویب می‌رسد سعی در جذب خواهیم داشت.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد این افراد براساس نیاز وزارت آموزش و پرورش و در طول برنامه ششم جذب خواهند شد.

آتش گرفتن برج ۲۲ طبقه در شرق تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران زمان وقوع این حادثه را ۴۴ دقیقه بامداد در مسیر غرب به شرق بزرگراه شهید بابایی بعد از خیابان استخر اعلام و بیان کرد که آتش از نمای بیرونی ساختمان شروع شده است.

سید جلال ملکی گفت: ماموران سه ایستگاه با نردبان و خودرو حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.

به گفته وی آتش به ۱۲ تا ۱۳ طبقه از این برج خالی از سکنه سرایت کرده بود که آتش‌نشانان از طریق کشیدن پمپ‌های آب و همچنین نردبان هیدرولیکی آتش را پس از ساعاتی مهار کردند.

ملکی با بیان اینکه چند روز گذشته نیز در غرب تهران یک ساختمان بلندمرتبه دیگر دچار آتش سوزی شده بود به مالکان توصیه کرد برای ساخت نمای بیرونی ساختمان‌ها از مصالح ایمن و غیرقابل اشتعال استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه پیگیری انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی از پرونده این جوان در حال انجام است، گفت: از شهروندان می‌خواهیم که در هر نقطه از کشور اگر با مسأله اسیدپاشی مواجه شدند حتماً موضوع را به انجمن اطلاع دهند.

محمدعلی نجفی به حکم دادگاه اعتراض کرد

محمدعلی نجفی به حکم صادره دادگاه علیه خود درباره قتل میترا استاد اعتراض کرد.

یک منبع آگاه قضایی  درباره اعتراض طرفین پرونده قتل میترا استاد اظهار کرد: محمدعلی نجفی متهم این پرونده به صدور حکم دادگاه علیه خود اعتراض کرده است و این پرونده برای رسیدگی به دیوانعالی کشور ارجاع می‌شود.

این در حالی است که مسعود استاد برادر مرحوم میترا استاد روز ۲۳ مرداد از اعلام رضایت اولیای‌دم از قصاص نجفی خبر داده بود.

 میترا استاد؛ همسر محمد علی نجفی روز هفتم خرداد ۹۸ در منزلش با شلیک چند گلوله به‌قتل رسید.

شرایط دریافت حقوق بازنشستگی زنان خانه‌دار

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی گفت: یکی از خدمات سازمان تامین اجتماعی بیمه زنان خانه است. زنان خانه دار با ۱۸ تا ۵۰ سال سن می‌توانند به شعب سازمان تامین اجتماعی مراجعه و تقاضای بیمه کنند.

محمدحسن زدا در صفحه اینستاگرامی خود؛ مطالبی تحت عنوان "دانستنی‌های تامین اجتماعی" منتشر و به مرور برخی قوانین تامین اجتماعی می‌پردازد.

وی درباره شرایط بیمه زنان خانه دار و در پاسخ به این پرسش که آیا زنان خانه‌داری که بواسطه بیمه همسرشان، از دفترچه درمان تامین اجتماعی استفاده می‌کنند می‌توانند تحت پوشش بیمه زنان خانه دار قرار بگیرند؟ گفت: یکی از خدمات سازمان تامین اجتماعی بیمه زنان خانه دار است. زنان خانه دار با ۱۸ تا ۵۰ سال سن می‌توانند به شعب سازمان تامین اجتماعی مراجعه و تقاضای بیمه کنند.

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی افزود: سازمان تامین اجتماعی سه مدل بیمه را برای زنان خانه دار درنظر گرفته است. نوع اول با حق بیمه ۱۲ درصد است و شامل بازنشستگی می‌شود. نوع دوم با حق بیمه ۱۴ درصدی شامل بازنشستگی و فوت و نوع سوم که گرانترین است با حق بیمه ۱۸ درصدی شامل بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی می‌شود.

۳۰ درصد تهرانی‌ ها نیازمند روانپزشک هستند!

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت پس از رکابزنی نمادین همراه با شهردار تهران و رییس کل سازمان نظام پزشکی و جمعی از پزشکان در آستانه روز پزشک، در مراسم امضای تفاهم‌نامه شهرداری تهران با سازمان نظام پزشکی، اظهار کرد: اگر بخواهیم کل نظام سلامت را تعریف کنیم با توجه به تعهدی که مبنی بر پوشش همگانی سلامت تا سال ۱۴۰۴ داریم، ایران باید به عنوان یکی از کشورهای در حال توسعه در این امر پیش‌رو باشد.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به این‌که کلانشهر تهران در حوزه سلامت حال خوبی در مقایسه با مناطق روستایی ندارد، اظهار کرد: برخی مشکلات در حوزه خدمات شهری مانند تهران وجود دارد که در مقایسه با روستاها این امر کمی تعجب برانگیز است. در حال حاضر در حوزه خدمات در رشته‌های تخصصی ۴۰ درصد متخصصین در تهران هستند، اما اگر در همین منطقه‌ای که اکنون در آن قرار داریم بخواهیم به دنبال متخصص داخلی یا عمومی بگردیم با مشکل مواجه خواهیم بود. در همین زمینه باید به دنبال عادلانه کردن ارائه‌ خدمات در تهران باشیم.

وی با اشاره به این‌که بیماران در شهرهای اطراف تهران گاهی مجبور به مراجعه به پزشک در شهر تهران می‌شوند، ادامه داد: به عنوان مثال مریضی از سرطان روده بزرگ رنج می‌برد، کل فرانشیز روستایی که باید پرداخت کند ۱۲۵ هزار تومان و فرانشیز شهری ۲۵۰ هزار تومان است. حال در نظر بگیرید بیماری مجبور باشد به طور مداوم از شهرهای اطراف تهران به پایتخت آمده و مقادیر بسیار زیادی هزینه حمل و نقل تحمل کنند.

وی با اشاره به این‌که ۵۹.۵ درصد مردم در تهران یا چاق هستند و یا اضافه وزن دارند، گفت: مشکلاتی نظیر چاقی و آلودگی هوا در تهران نسبت به سایر نقاط بیشتر است. همچنین به تعبیری ۲۴ درصد و به تعبیر دیگر ۳۲ درصد مردم در این کلانشهر نیاز به مداخله روانپزشکی دارند. البته این بدان معنا نیست که مشکل روان‌پزشکی آنها خیلی حاد و جدی باشد، اما بالاخره نیاز است تا به روان‌پزشک مراجعه کنند.

دستگیری پنج متخلف شکار غیرمجاز در لردگان

شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در پی چندین عملیات جداگانه، مأموران یگان حفاظت محیط زیست پنج متخلف شکار غیرمجاز حیات وحش را در شهرستان لردگان شناسایی و دستگیر کردند.

او افزود: از یک نفر از متخلفان یک قبضه اسلحه شکاری و ۹ قطعه پرنده زردپره و از چهار متخلف دیگر اجزای چهار رأس کل وحشی و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

احمدی اضافه کرد: متخلفین جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

کیست‌هایی که غذاخوردن را دردناک می‌کند

علیرضا مصباحی، متخصص گوش و حلق بینی درباره کیست موکوسی گفت: این نوع بیماری معمولا در ناحیه دهان فرد ظاهر می‌شود، در برخی مواقع می‌تواند آزاردهنده باشد، اما دردناک نیست. موکوسل به صورت یک برآمدگی در داخل دهان معمولا قسمت پایینی یا کف به وجود می‌آید. ممکن است در گونه‌های فرد هم تشکیل شود. موکوسل یک ساختار کیسه‌ای دارد که حاوی مخاط است. این نوع بیماری در زنان و مردان یکسان است. البته در سنین ۱۰ تا ۲۵ سال شایع‌تر است.

او ادامه داد: بزاق دهان از طریق این کیست‌ها تامین می‌شود البته این کیست‌ها می‌توانند مشکلاتی هنگام صحبت کردن و حتی زمان غذا خوردن ایجاد کنند.

این متخصص گوش و حلق بینی درباره علل پیدایش کیست موکوسی بیان کرد: این نوع عارضه زمانی ایجاد می‌شود که به حفره‌های دندان آسیب رسیده باشد. البته شایع‌ترین علت، گزش لب است؛ بهتر است افراد از این عمل اجتناب کنند. عوامل دیگری هم وجود دارد که می‌تواند موجب شدت این عارضه شوند. یکی از این عوامل ایجاد پارگی در غده بزاقی و سوراخ کردن لب برای زیبایی است. زمانی که دندان‌های مجاور دهان هم آسیب ببیند، موجب کیست موکوسل خواهد شد.

او افزود: استرس از دیگر عواملی است که می‌تواند به راحتی موجب این نوع کیست‌ها شود.

مصباحی به نشانه کیست‌های موکوسی اشاره کرد و گفت: این نوع کیسه‌ها براق، درخشان و دارای مایع شفافی هستند که ظاهری کوچک و نرم دارند. معمولا رنگشان به صورت آبی یا صورتی است که البته اندازه‌های متفاوتی دارند. اگر سایز آن‌ها بزرگ باشد، می‌توانند هنگام غذا خوردن مشکل ایجاد کنند و موجب عفونت شوند.

او درباره  راه‌های درمان این کیست گفت: معمولا نیازی به درمان خاصی ندارند، زیرا بسیار خطرناک نیست و ممکن است خود به خودی درمان شود. البته به ندرت ممکن است پاره و مایع داخلش خارج شود.

کد خبر 386431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.