۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳
پیام مجسمه‌های غرق شده مالدیو

پروژه احداث موزه هنر در عمق آب‌های جمهوری مالدیو که توسط گروهی از هنرمندان بریتانیایی رقم خورد، اکنون به جاذبه‌ای توریستی در این کشور تبدیل شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، موزه مالدیو که اولین موزه زیردریایی جهان به شمار می‌رود، در بزرگ‌ترین تالاب مرجانی این کشور و در یک جزیره تفریحی واقع شده است. پروژه ساخت این مکان در سال ۲۰۱۸ به پایان رسید و مسئولان مردم را به بازدید از این موزه دعوت کردند. در موزه زیردریایی مالدیو مجسمه‌هایی انسان‌مانند، از مواد مقاوم به آب و با ph خنثی ساخته شده است که هدف از طراحان این موزه گسترش رشد مرجان‌ها و ترویج تدریجی زندگی روی آب بود. جالب است بدانید که برای بازدید از این موزه، مسیر رسیدن به آن را باید از طریق شنا طی کرد.

ساخت اولین موزه زیردریایی جهان در مالدیو تنها پنج ماه به طول انجامید. این موزه با فاصله‌ای برابر با  ۱۰۰ متر از ساحل، مملو از مرجان‌های بومی است که به عنوان نماد ورود به دنیای دیگر عمل می‌کند. بازدیدکنندگان پس از طی مسافت پنج تا ده دقیقه از طریق شنا به پلکانی راه پیدا می‌کنند که آن‌ها را به موزه مکعبی شکل با ارتفاع ۶ متر و دیواره‌های فولادی ضدزنگ، هدایت می‌کند.

دیواره‌های فولادی ساختمان که با لیزر برش داده شده به گونه‌ای طراحی شده است که باعث عبور آب و زندگی دریایی به داخل موزه می‌شود. نمای مقابل ساختمان موزه نیز به اندازه سه متر در مقابل جزر و مد در آب فرو می‌رود.

روی سقف موزه مکعبی چند مجسمه به شکل انسان قرار گرفته شده است، در حالی‌که در داخل موزه مجسمه‌های مشابه بیشتری با اندازه‌های متفاوت روی پایه‌های محکمی نصب شده است. تلفیق این مجسمه‌ها با مرجان‌ها و گیاهان مختلف، زیبایی منحصر به فردی به موزه بخشیده است. مجسمه‌های انسان‌مانند، باعث گسترش صخره‌های مرجانی می‌شود و به این ترتیب به اکوسیستم دریایی نیز کمک می‌کند.

مجسمه‌هایی که در داخل موزه و در زیر آب قرار گرفته شده همانند کودکانی است که به سمت بالا، یعنی سطح آب، نگاه می‌کنند. هدف هنرمندان از این‌گونه طراحی به تصویر کشیدن خطرات ناشی از تغییرات آب‌وهوایی و سطح آب بوده است که نسل‌های آینده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به طور کلی موزه زیردریایی مالدیو تمام عناصر حیات در کره زمین را در کنار هم به تصویر می‌کشد تا نشان دهد که بقای تمام آن‌ها به یکدیگر وابسته است و بین انسان و محیط زیست پیوند محکمی برقرار است.   

کد خبر 386421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.