میان وعده‌های سالم برای تغذیه کودکان کدامند؟

متخصص تغذیه و رژیم درمانی بهترین تغذیه برای میان دعوه کودکان را تشریح کرد.

رضا غیاثوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره اهمیت تغذیه کودکان اظهار کرد: امروزه  بسیاری از کودکان برای خوردن صبحانه و میان وعده های صبح اشتهای زیادی ندارند، که این امر یکی از دغدغه‌های والدین است؛ این امر منجر می شود که کودک بعد از وعده ناهار تمایل به مصرف میان وعده های بی ارزش و تنقلات پرکالری داشته باشد.

وی  با بیان اینکه دیر خوابیدن کودکان یکی از دلایل بی اشتهایی آنها برای خوردن صبحانه و میان وعده ها است، افزود: در واقع کودکی که شب هنگام دیر وقت می‌خوابد صبح هم به زحمت بیدار می‌شود و هنوز مغز او خواب است و نشاط کافی برای خوردن صبحانه را ندارد.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه باید والدین کودک را حداقل نیم ساعت زودتر از موعود مقرر بیدار کنند، افزود: در طی این نیم ساعت کودک با شستن صورت و دست‌ها و مسواک زدن و خوردن یک فنجای چای داغ برای خوردن صبحانه آمادگی پیدا کرده و با شروع کار سیستم گوارشی بدن یک ربع بعد کودک اشتها برای خوردن را پیدا می کند.

وی با بیان اینکه میان وعده‌هایی مانند گردو، بادام زمینی، بادام هندی  و فندق برای کودکان توصیه می‌شود، گفت:  علاوه بر این والدین می‌توانند برای تغذیه کودکان از خرما و شیر هم استفاده کنند.

غیاثوند گفت: همچنین مصرف کشمش و توت خشک را که دارای کربوهیدرات، فیبر بالا، ویتامین ها و مواد غذایی ارزشمندی است و میوه‌های خشک مانند انجیر خشک، برگ زردآلو و هلو نیز برای تغذیه کودکان در میان وعده‌ها توصیه می‌شود.

وی با تاکید به اینکه کشک غذایی ارزشمند برای تغذیه کودکان است، گفت: کلسیم موجود در کشک برای رشد کودکان بسیار مفید است و با خوردن این غذای ارزشمند  احساس سیری خوبی به آنها دست می‌دهد؛ کشک غنی از باکتری‌های پروبیوتیک است و برای عملکرد دستگاه گوارش کودکان نیز بسیار موثر است.

کد خبر 386399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.