شهر اصفهان در آینده با چه چالش هایی روبه رو خواهد بود؟

یک استاد تمام دانشگاه گفت: آینده‌پژوهی حاصل سه مجموعه برنامه‌ریزی، شبکه‌سازی و توجه به آینده‌ است که یکی از مرجع‌های مهم برای آگاهی از مهارت‌های مورد نیاز، مهارت‌های ۱۰ گانه مجمع جهانی اقتصاد برای مدیران است.

سعید خزایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرها مرکز تمدن، اقتصاد، فرهنگ و تمام تحولات و فعالیت‌های بشر است، از این رو توجه به شهرها باعث می‌شود نسبت به آینده شهرها حساس شویم.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان از بسیاری جنبه‌ها علاوه بر نقاط اشتراکی که با سایر شهرها دارد، شهری جهانی، مهم و مواریث بشر است، تصریح کرد: باید بررسی شود که شهر اصفهان در آینده با چه چالش‌هایی رو به رو خواهد بود و چه فرصت‌هایی دارد؟

این استاد تمام دانشگاه ادامه داد: مطالعه آینده پژوهانه برای شناخت فرصت‌ها و تهدیدها، آثار مثبتی برای شهروندان و در مقیاس ملی برای تمام کشور خواهد داشت و شهرها می‌توانند از تمام جنبه‌ها در بهترین شرایط ممکن قرار گیرند.

وی تاکید کرد: آینده‌پژوهی در واقع دانش و هنر شکل بخشیدن عاملانه و آگاهانه به آینده به نحو مطلوب است، البته مطالعه آینده‌های مختلف و سعی در آینده مطلوب اصل مهم در آینده پژوهی است.

خزایی با بیان اینکه برای آینده پژوهی نیاز به مهارت کارگروهی و شبکه‌ای داریم تا توانایی رفع مسأله را داشته باشیم، افزود: باید از موازی‌کاری‌ها جلوگیری و بازیگران با هم در تعامل باشند.

وی گفت: آینده‌پژوهی حاصل سه مجموعه برنامه‌ریزی، شبکه‌سازی و توجه به آینده‌های مختلف است که یکی از مرجع‌های مهم برای آگاهی از مهارت‌های مورد نیاز، مهارت‌های ۱۰ گانه مجمع جهانی اقتصاد برای مدیران است.

این استاد تمام دانشگاه تاکید کرد: آینده‌پژوهی در دهه‌های اخیر کاربرد بسیار زیادی در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی،  سیاسی و فرهنگی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه آینده‌پژوهی نگاهی نو به برنامه‌ریزی است و روش‌ها و ابزارهایی ارائه می‌کند که بتوانیم برنامه‌ریزی‌های باثبات‌تری داشته‌باشیم، تاکید کرد: در واقع آینده پژوهی با رویکردهای مشارکتی تلاش می کند تمامی افکار، ادراکات و دیدگاه‌های مختلف را برای آینده درگیر کند.

کد خبر 386387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.