حفظ و احیای باغات قصردشت باید به صورت علمی بررسی شود

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: باغ‌های قصردشت سابقه دیرینه تاریخی دارند که سابقه آن به یک قرن نیز می‌رسد به همین جهت حفظ و احیای باغات قصردشت باید به صورت علمی مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا محمد حسن پور در جلسه هم اندیشی تامین و تخصیص منابع آب فضای سبز شهری شیراز که با حضور اساتید دانشگاه شیراز، نمایندگان دستگاه های اجرایی، استانداری فارس، شورای اسلامی شهر شیراز، برگزار شد، اظهار کرد: ارزش و اهمیت درختان بر هیچ کس پوشیده نیست، اگر درختان باغات قصردشت از فضای شهری حذف شود علاوه بر اینکه سلامت هوای شیراز  به خطر می افتد، زیبایی شهر نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد:  برای داشتن درختان تنومندی مانند باغات قصردشت باید چندین دهه زحمت کشید و به همین دلیل یکی از دغدغه های شهرداری نگهداری از درختان به ویژه درختان تنومند و کهنسال شهر است.

محمد حسن پور تصریح کرد: تامین آب مورد نیاز باغات با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

هزینه زیادی برای تصفیه آب شهر شیراز می شود

مقیمی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه با انتقاد از انتقال پساب فاضلاب و آب زیر زمینی شیراز به دشت سروستان، گفت: هزینه زیادی برای تصفیه آب شهر شیراز می شود و این آب حق مردم شیراز است، اما با اجرای توافقنامه انتقال پساب آبها پس از تصفیه وارد دریاچه مهارلو شده و دوباره آلوده می شود.

وی افزود: تصفیه خانه های محلی در راستای تامین آب مورد نیاز فضای سبز ایجاد می شوند که تامین آب باغ های قصردشت در اولویت قرار دارند.

کد خبر 386378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.