اسارت کشیدن گام نخست در اثبات و پذیرش واقع غدیر است

بویین میاندشت- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بویین میاندشت گفت: واقعه غدیر جریانی فراگیر برای ولایت پذیری امامت علی(ع) است که در تمام ادوار زندگی بشر دخیل و تنها راه سعادت و هدایت انسان‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان بویین میاندشت، محمد رحمانی امروز(دوشنبه) در مراسم گرامیداشت سالروز آزادگان به میهن اسلامی، اظهار کرد: سالروز ورود آزادگان به میهن نقطه عطفی در ثبات آفرینی و استواری تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی گفت: آزادگان ایرانی در عین اسارت سرو قامت ایستادند و باید این حرکت را به صدر اسلام گره زد چرا که سمیه و یاسر به دست مشرکان به اسارت درآمدند اما از اعتقاد خود عقب ننشستند و این مصداق بارز نقش اعتقاد به ولایت در پیمودن گام‌های استوار میدان جهاد است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بویین میاندشت تأکید کرد: در این راه و مسیر درس ایثار و از خودگذشتگی جزء اولین‌های سر سپردن به آرمان‌های اسلام و ولایت است.

وی با اشاره به واقعه عید غدیرخم، افزود: اگر نگاهی به تاریخ اسلام بیندازیم از دوران پیامبر (ص) تا برهه کنونی که با انقلاب شروع و به جنگ تحمیلی ختم شد، اسارت و حبس کشیدن جزء لاینفک جهاد و ولایت پذیری بوده است.

رحمانی گفت: عید غدیر سرمنشا پذیرفتن بلاهایی است برای کسانی که حق را پذیرفتند و دراین راه باید با نثارجان از این حق دفاع کنند و یا اسارت جهادگونه داشته باشند تا استقامت و ایمان به جبهه خود را به رخ جبهه استکبار بکشند.

وی افزود: واقعه غدیر و انقلاب در این زمینه دارای اشتراک مفاهیم هستند و تا زمانی که غدیر و اسارت‌های واقعه غدیر لمس نشود، انقلاب و اسارت آزادگان نیز درک نخواهد شد.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بویین میانشدت خاطرنشان کرد: غدیر یک رویداد جاری و ساری است که در تمام ادوار تاریخ جاری خواهد بود و تنها راه سعادت و راه هدایت برای همه انسان‌ها و بشریت است به همین علت شایسته است که برای نجات خود دست از دامان ولایت فقیه که به درستی همان ولایت رسول الله است برنداشته و در رکاب، ولی امر مسلمین زمینه تشکیل حاکمیت جهانی اسلام به رهبری حضرت بقیة الله داشته باشیم.

کد خبر 386375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.