تداوم روند کاهشی شاخص کل بورس امروز ۱۷ مهرماه

شاخص کل بورس تهران که از ساعت ۹ صبح امروز روند کاهشی در پیش گرفته بود، در ساعت ۹ و ۵۰ دقیقه افزایشی شد اما در نهایت با کاهش یکهزار و ۴۲۰ واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص بورس تهران امروز چهارشنبه _۱۷ مهرماه_ با اصلاح یک هزار و ۴۲۰ واحدی به کار خود پایان داد و عدد ۳۱۳ هزار و ۴۸ واحد را ثبت کرد.

شاخص هم وزن نیز به رقم ۹۱ هزار و ۳۰۰ واحد رسید. شاخص بازار در کانال ۲۲۶ هزار واحدی باقی ماند و شاخص بازار دوم نیز عدد ۶۴۲ هزار واحد را ثبت کرد.

امروز آیفکس نیز چهار هزار و ۷۵ واحد را نمایش داد.

بر این اساس امروز با دست به دست شدن سه میلیارد و ۸۱۶ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۳۸۳ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای "فخاس"، "شبریز" و "کگل" به ترتیب با ۱۶۱، ۱۴۹ و ۱۴۳ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای "وبملت"، "خودرو" و "رمپنا" به ترتیب با ۱۴۶، ۱۴۴و ۱۴۲ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز "وبملت"، "وتجارت" و "وبصادر"  پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند.

از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، بانک برترین گروه صنعت بود و خودرو و صنایع شیمیایی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

افزایش قیمت سهام در ساعات پایانی آخرین روز کاری هفته نشان از تقویت تقاضا در بورس تهران داشت. به گفته کارشناسان بازار سرمایه در حال حاضر سیگنال های منفی برای بورس تهران متصور نیست و ذخیره سود، رفتار هیجانی و اصلاح ذاتی شاخص پس از رشد های سریع مهمترین دلایل کاهش نماگر بورس تهران در چند روز گذشته محسوب می شود، همچنین روند شاخص در ساعات پایانی معاملات امروز بورس تهران حاکی از  آغاز موج جدید صعود دماسنج اقتصاد در روزهای آتی است.

کد خبر 386372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.