اجاره نامه پنج هزار و ۳۰۰ رقبه اصفهان منقضی شده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان ۲۴ هزار رقبه داریم، گفت: اجاره نامه پنج هزار و ۳۰۰ رقبه منقضی شده است و مستأجران نسبت به به روز رسانی اجاره نامه اقدام نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام رضا صادقی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم در اصفهان برگزار شد، ضمن تبریک عید غدیر با بیان اینکه رویکرد جدید سازمان اوقاف و امور خیریه ساماندهی خیریه‌ها است، اظهار کرد: این امر در جهت رفع آسیب های اجتماعی است، مرکز افق در بقاع متبرکه استان اصفهان در این راستا راه‌اندازی شده است و باید این طرح در ۱۳ بقعه متبرکه استان راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: بهبود حاشیه‌نشینی، ازدواج جوانان و کاهش طلاق از مهم‌ترین موضوعات در دستور کار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه ظرفیت بالایی برای شناسایی آسیب‌های اجتماعی دارد، افزود: در استان اصفهان ۷۱۸ امامزاده داریم که می‌توانیم آسیب های اطراف این اماکن را شناسایی و با کمک دیگر مسئولان در راستای کاهش آن گام برداریم.

تدوین ۷۰ شناسنامه فرهنگی در بقاع متبرکه اصفهان

وی با بیان اینکه بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب بقاع متبرکه باید پایگاه فرهنگی باشند، تصریح کرد: بر این اساس ۷۰ شناسنامه فرهنگی در بقاع متبرکه استان اصفهان راه اندازی شده است که برکات خوبی را در ایام مختلف ولادتها و عزاداری‌ها به دنبال داشته است.

حجت‌الاسلام صادقی در ادامه با بیان اینکه هنوز ارزش علامه مجلسی را جهان اسلام درک نکرده‌اند، افزود: در این زمینه ضروری است که برای شناخت بیشتر این علامه بزرگوار دسترسی ها تسهیل شود و از شهرداری درخواست داریم دسترسی آسان برای تردد به مقبره این علامه بزرگ را فراهم کند.

وی با بیان اینکه ستاد طرح ملی حفظ قرآن کریم در کنار مقبره علامه مجلسی راه اندازی شده است، گفت: اقدامات فرهنگی شاخص دیگری در این بقعه انجام می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در خصوص چهل و دومین مسابقات ملی قرآنی نیز گفت: این مسابقات از ۶ تا ۱۹ مهر ماه در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسابقات برادران از ۶ تا ۱۱ و مسابقات خواهران از ۱۱ تا ۱۹ مهرماه در اصفهان برگزار می شود، گفت: ضروری است که همه. فعالان قرآنی از نقاط دور و نزدیک در این مسابقات حضور یابند.

ثبت ۲۰ وقف جدید در حوزه قرآن

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه وقف در حوزه قرآنی در استان اصفهان بسیار محدود است، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون در این زمینه ۲۰ وقف داشتیم که باید توجه داشت که این موقوفات اصولا واقف زنده دارند و نمی توان در حال حاضر از این موقوفات بهره برداری کرد.

وی با بیان اینکه وقف برای نهج‌البلاغه نیز در استان اصفهان محدود است، ادامه داد: برای راه‌اندازی مرکز پژوهشی نهج‌البلاغه فضای مورد نیاز را نداریم و ضروری است که خیران به این امر توجه داشته باشند.

۲۸۰ زندانی جرایم غیر عمد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه تا کنون در کل کشور ۲۸۰  نفر زندانیان جرایم غیر عمد آزاد شده‌اند، ادامه داد: از این تعداد سهم استان اصفهان ۱۴ نفر با مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان بوده است.

وی با تاکید براینکه آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد سال‌هاست در استان اصفهان اجرایی می‌شود، ادامه داد: این اقدام در سال جاری در کل کشور اجرایی شده است.

حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه در سال جاری یک هزار جلد قرآن به زندان‌های استان اصفهان کمک کردیم، افزود: باید توان ما افزایش یابد که بتوان کمک‌های بیشتری را به زندان ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ هزار حافظ قرآن در استان اصفهان فعالیت می‌کنند، گفت: باید توجه داشت که کار برای قرآن ادامه دار خواهد بود و پایان ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان دبیر اجرایی چهل و دومین مسابقات ملی قرآنی استاندار اصفهان است، افزود:  این مقام مسئول همه نهادها و دستگاه‌ها را برای برگزاری این مسابقات بسیج کرده است.

وی با بیان اینکه چنانچه بدهی موقوفات را پرداخت کنند می توان بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را حل کرد، گفت: از جمله این موقوفات باغ تختی رهنان و جانی بیگم بوده است که میلیاردها تومان برای این موقوفات مطالبه داریم.

۳۵۰ پرونده موقوفه در محاکم قضایی

حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵۰ پرونده در محاکم قضایی داریم، ادامه داد: این میزان پیگیری در تاریخ انقلاب بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵ درصد از موقوفات استان اصفهان سنددار  شده است، ادامه داد: همچنین طی چهار ماه امسال سه هزار سند برای رقبه های استان اصفهان صادر شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان ۲۴ هزار رقبه داریم، گفت: اجاره نامه پنج هزار و ۳۰۰ رقبه منقضی شده است و مستأجران نسبت به به روز رسانی اجاره نامه اقدام نکرده‌اند.

کد خبر 386368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.