۴۳۰ نفر در فینال چهل و دومین مسابقات ملی قرآن رقابت می‌کنند

معاون امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان ۱۱۰ نفر از مردان و ۳۲۰ نفر از بانوان در فینال چهل و دومین دوره مسابقات ملی قرآن در اصفهان حضور خواهند یافت، گفت: در بخش مردان ۶۰ نفر داور و در بخش بانوان نیز ۲۵ داور خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا،حجت‌الاسلام علی مقنی نصرآبادی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری که به مناسبت برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات ملی قرآن در اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه مرحله مقدماتی چهل و دومین مسابقات ملی قرآنی کشور از ۱۰ مرداد در قم آغاز شده است، اظهار کرد: مرحله فینال این مسابقات نیز از ۶ تا ۱۹ مهر در استان اصفهان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۵۳۰ نفر آقا و ۴۱۰ نفر خانم در بخش آوایی و معارف چهل و دومین مسابقات ملی قرآنی شرکت کردند، افزود: همچنین مسابقات بخش معارفی از دو تا هشت شهریور در رشته‌های حفظ موضوعی، تفسیر و حفظ و معارف احادیث برگزار می‌شود.

معاون امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه این دوره از مسابقات با چابکی خاصی در اصفهان برگزار خواهد شد، اضافه کرد: تعداد شرکت کنندگان در این دوره به مراتب بیشتر از سالهای گذشته خواهد بود.

وی با بیان ۱۱۰ نفر از مردان و ۳۲۰ نفر از بانوان در این مسابقات در اصفهان حضور خواهند یافت، گفت: در بخش مردان ۶۰ نفر داور و در بخش بانوان نیز ۲۵ داور خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام مقنی با بیان اینکه متصدی برگزاری این مسابقات بنیاد ملی قرآن است، ادامه داد: برگزیدگان این دوره از مسابقات در ۱۵ مسابقه بین المللی شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تسهیلاتی که برای نخبگان قرآنی دیده شده است در نظر گرفته شده است، ادامه داد: تحصیل رایگان در دانشگاه، تسهیل در خدمت سربازی، تسهیلات مالی و طرح‌های تشویقی مانند حج تمتع، مبلغ خارجی و حضور در صدا و سیما از جمله این تسهیلات است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد شده است موسسات قرآنی کلاس های خود را در بقاع متبرکه راه‌اندازی کنند، ادامه داد: اصفهان در حوزه حفظ قرآن در صدر استان‌های کشور قرار دارد.

حجت‌الاسلام مقنی نصرآبادی با بیان اینکه افراد شرکت کننده در این مسابقات رشته مرتبط با قرآن ندارند، ادامه داد: تعداد کمی رشته تحصیلی مرتبط دارند. ضمن اینکه روشندلان در این مسابقات همواره حایز رتبه‌های برتر می‌شوند.

کد خبر 386365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.