امروز شرایط منطقه ای ما ویژه است

وزیر امور خارجه ایران گفت: فنلاند از گذشته طرحی برای گفت وگو درخصوص خلیج فارس داشت که تقریبا مشابه طرحی است که از سوی ایران مطرح شده است.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدجواد ظریف در بدو ورود به هلسینکی درجمع خبرنگاران  تصریح کرد:  چند سال پیش به هلسینکی آمدم و طرح مجمع گفت وگوهای منطقه ای در خلیج فارس را مطرح کردیم، فنلاندی ها همیشه به این موضوعات علاقه داشتند.

وی با اشاره به  گفت وگو درخصوص مسائل منطقه‌ای با مقام های کشورهای فنلاند، سوئد و نروژ افزود: این سه کشور در حوزه موضوعات منطقه ای ما فعال هستند، سوئد مسئولیت اولین اجلاس یمن را بر عهده داشت و همچنین نروژ به دنبال برگزاری اجلاسی درباره افغانستان است.

وزیر امور خارجه گفت: گفت وگو با این سه کشور در باره مسائل منطقه ای ضرورت دارد.

وی افزود: امروز شرایط منطقه ای ما ویژه است و باید در این زمینه مشورت های گسترده ای انجام شود.

ظریف ارتباط با اتحادیه اروپا را مهم خواند و تصریح کرد: اتحادیه اروپا تعهداتی در چارچوب برجام دارد که باید آنها را اجرا کند، لذا گفت وگو در این باره لازم است.

وی با اشاره به سفر روز یکشنبه خود به کویت و گفت وگو با مقام های این کشور، گفت: در این مرحله سفر به فنلاند، نروژ و سوئد انجام می گیرد، در مرحله دوم در سفر به چندین کشور در آسیا گفت وگو ها را ادامه می دهیم.

وزیر امور خارجه ایران گفت: در آستانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و با توجه به شرایط ویژه کنونی انجام هماهنگی حائز اهمیت و ضروری  است.

کد خبر 386352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.