آغاز عملیات احداث دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب در آینده نزدیک

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: با هدف کاهش بار ترافیکی و رفاه حال شهروندان احداث دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش ایمنا، خلیل‌الله کاظمی با اعلام این خبر گفت: در راستای کاهش ترافیک و رفاه حال شهروندان، احداث دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب در دستور کار قرار گرفته که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب ظرف شش ماه اجرا می‌شود، اظهار کرد: هزینه اجرای این دوربرگردان به طول ۶۵۰ متر، حدود ۱۱ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: این دوربرگردان دارای دو دهانه با عرض ۲۵ متر است که برای احداث آن ۱۲ هزار مترمربع عملیات خاکی و ۱۱۰۰ تن روکش آسفالت انجام خواهد شد.

وی از بهره‌برداری از ایستگاه‌های الندشت و کوهسنگی خط دو قطارشهری در شهریورماه سال جاری خبرداد، گفت: با بهره برداری از فاز سوم خط دو در مجموع با ۱۳ ایستگاه و هزینه ۳۳۰۰ میلیارد تومان شمال مشهد به جنوب مشهد در بلوار پیروزی متصل شد.

کاظمی افزود: طول خط دو قطارشهری در مجموع ۱۴.۵ کیلومتر است که در سوم فاز اجرا و به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: ابتدا فاز اول به طول هشت کیلومتر از انتهای بلوار طبرسی شمالی تا میدان شهدا به بهره برداری رسید و فاز دوم نیز به طول ۱.۴ کیلومتر از شهدا تا میدان شریعتی بهره برداری شد؛ امروز نیز شاهد افتتاح فاز سوم خط دو قطارشهری از میدان شریعتی تا میدان شهید کاوه به طول چهار کیلومتر بودیم.

وی تصریح کرد: با بهره برداری از فاز سوم خط دو در مجموع با ۱۳ ایستگاه و هزینه ۳۳۰۰ میلیارد تومان شمال مشهد به جنوب مشهد در بلوار پیروزی متصل شد.

کاظمی با اشاره به احداث دپوی خط دو قطارشهری مشهد در مجاورت شهرک سلامت ادامه داد: در نظر داریم در این محل پایانه اتوبوس و پارکینگی با ظرفیت حدود ۳۰۰۰ هزار خودرو ایجاد کنیم که نقشه های آن در حال طراحی است.

کد خبر 386326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.