تأمین منابع مالی شوراها در کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس بررسی می‌شود

سخنگوی کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس با اشاره به بررسی طرح تأمین منابع مالی شوراهای اسلامی روستا، بخش، شهر، شهرستان و استان در جلسه کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس گفت: کمیسیون برنامه، بودجه طرح حضور رئیس شورای اسلامی استان در شورای برنامه‌ریزی استان بدون حق رأی را بررسی و تصویب کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، محمد خدابخشی اظهار کرد: بیش از ۴۱ میلیارد دلار از ورودی‌های مربوط به صندوق توسعه ملی برای اجرای ۳۵۰ طرح ارزی در بخش‌های خصوصی، نهادهای غیردولتی و تعاونی‌ها اختصاص داده شد.

وی در تشریح نشست امروز کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: نخستین دستور کار کمیسیون بررسی گزارش عملکرد صندوق توسعه ملی با حضور مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره صندوق، نمایندگان دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها بود.

نماینده مردم الیگودرز بابیان اینکه گزارش منابع و مصارف صندوق توسعه ملی در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات موردبررسی قرار گرفت، افزود: بر اساس گزارش ارائه‌شده، بیش از ۴۱ میلیارد دلار از ورودی‌های مربوط به صندوق توسعه ملی برای اجرای ۳۵۰ طرح ارزی در بخش‌های خصوصی، نهادهای غیردولتی و تعاونی‌ها اختصاص داده شد.

وی اظهار کرد: از ۴۱ میلیارد دلاری که از صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه‌ها تخصیص داده‌شده ۲۳.۷ میلیارد دلار به بخش خصوصی، ۹۶ میلیون دلار بخش تعاونی و ۱۵.۳ میلیارد دلار بخش عمومی غیردولتی پرداخت شده است.

خدا بخشی تصریح کرد: پرداخت صندوق توسعه ملی بر اساس قوانین و مقررات مربوطه و با اخذ اذن از مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح دومین دستور کار کمیسیون متبوعش، تصریح کرد: طرح تأمین منابع مالی شوراهای اسلامی روستا، بخش، شهر، شهرستان و استان با حضور رئیس شورای عالی استان‌ها و نمایندگان وزارت کشور در جلسه امروز موردبررسی قرار گرفت و درنهایت کلیات طرح مذکور تصویب شد و جزییات آن در جلسات آینده بررسی می‌شود.

وی گفت: بر اساس طرح تأمین منابع مالی شوراهای اسلامی روستا، بخش، شهر، شهرستان و استان، منابع لازم برای حق جلسه موردنیاز برای تشکیل جلسات شورای بخش و شورای شهرستان‌ها پیش‌بینی می‌شود، در حال حاضر این جلسات به دلیل عدم پرداخت حق جلسه، کمتر تشکیل می‌شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در سومین دستور کار طرح الحاق یک جزء به بند (الف) ماده ۳۱ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور را بررسی و آن را تصویب کرد که بر اساس این طرح رئیس شورای اسلامی استان بدون حق رأی در جلسات شورای برنامه‌ریزی استان شرکت می‌کند

کد خبر 386325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.