درهای ۲ ایستگاه مترو پایتخت به روی مردم گشوده شد

درهای دو ایستگاه مترو میدان‌های بسیج و محمدیه در خط هفت در آستانه عید سعید غدیر از صبح امروز (دوشنبه) به روی شهروندان گشوده شد.

به گزارش ایمنا، علی امام، مدیرعامل شرکت قطار شهری تهران و حومه اظهار کرد:‌ ارائه خدمات حمل و نقلی از امروز در این دو ایستگاه آغاز شد، اما مراسم رسمی افتتاح آنها چهارم شهریورماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام موارد ایمنی برای افتتاح و بهره‌برداری از بخش شرقی خط هفت به‌ طول هشت و نیم کیلومتر مهیا شده است، افزود: ساخت و تامین بخش ساختمانی و تجهیزاتی مورد نیاز برای بهره‌برداری این دو ایستگاه نیز به پایان رسیده است.

امام تاکید کرد: چهار رام قطار جدید که در داخل کشور مونتاژ شده است نیز به‌ همراه این دو ایستگاه به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: ایستگاه میدان محمدیه واقع در منطقه ۱۲ تهران ایستگاهی تقاطعی است که ایستگاه خط یک آن سال ۱۳۸۰ افتتاح شده و ایستگاه خط هفت آن نیز از امروز (دوشنبه) وارد مدار بهره‌برداری شد.

به گفته امام ایستگاه بسیج واقع در منطقه ۱۴ تهران نیز دارای دو ورودی است که در تقاطع بزرگراه شهید محلاتی و بسیج واقع شده است و با راه‌اندازی آن شهروندان ضمن استفاده از شبکه مترو، به ایستگاه‌های اتوبوس BRT  پایانه خاوران دسترسی خواهند داشت.

خط هفت دارای بیشترین ایستگاه تقاطعی با شبکه مترو تهران است.

بنابر اعلام مسئولان مترو طراحی و اجرای سامانه تهویه خط هفت مطابق با استانداردهای لازم انجام شده به‌طوری که نسل جدید سامانه ایرواشر برای نخستین بار در هواسازهای ایستگاه مترو میدان محمدیه نصب و راه‌اندازی شده است که این سامانه نسبت به‌ نوع سنتی آن بیش از ۷۰ درصد، مصرف آب و هزینه‌های بهره‌برداری را کاهش می‌دهد.

کد خبر 386324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.