"سرسره" طرح برتر فرودگاه چانگی شد

در رقابتی که بین معماران اهل سنگاپور برای طراحی فضای داخلی اطراف فرودگاه چانگی برگزار شد، طراحی فرودگاه به صورت مکانی مملو از سرسره‌های شگفت‌انگیز به عنوان ایده برتر انتخاب شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در توسعه فضاهای اطراف فرودگاه چانگی سنگاپور، بخشی از فضا به مکانی اعجاب‌انگیز شامل یک پارک جاذبه، یک مرکز خرید و باغی مملو از درختان و گیاهان زیبا، همگی در مقابل ترمینال یک اختصاص داده شده است.

در پارک جاذبه سرپوشیده بیش از هزار و ۴۰۰ گونه درخت و گیاه زیبا در میان دیگر جاذبه‌های پارک به نمایش گذاشته است. جاذبه‌های شگفت‌انگیز این پارک باعث جذب بخش اعظمی از مسافران سنگاپور به فرودگاه چانگی، در مقایسه با سایر فرودگاه‌ها، شده است.

در پارک سرپوشیده "کارو" یک زمین بازی شبیه به مجسمه‌ای غول‌پیکر طراحی شده است که ظاهری شبیه به یک جواهر قیمتی بسیار زیبا دارد و مملو از سرسره‌ها، پلکان‌ها و ریسمان‌هایی برای بالارفتن است که فضایی رنگارنگ در داخل پارک به وجود آورده است.

طراحی منحصر به فرد پارک کارو به آن ظاهری دوگانه بخشیده است به گونه‌ای که از یک طرف همانند جواهری گرانبها مملو از حلقه‌های زیبای زینتی است، و از طرفی پارکی با سرسره‌های اعجاب‌انگیز است که با عبور از این سرسره‌ها می‌توان به اکتشاف فضای داخل پارک پرداخت.

آینه و کاشی‌های زیبا، سراسر پارک کارو را به طوری احاطه کرده است که نمای آینه‌ای پارک باعث تمرکز بازدیدکنندگان بر فضای اطراف می‌شود و بازتاب‌هایی سورئال از مردم و فضا در ذهن آنان منعکس می‌کند. سرسره‌ها در فضایی درخشان و پرنور در مرکز جنگل سبز پارک واقع شده است. کف پارک نیز به گونه‌ای ساخته شده است که باعث ایجاد بازتابی انتزاعی به شکل مارپیچی در پوشش پارک می‌شود.

در فضای داخلی پارک سکویی بزرگ برای تماشای محیط پیرامون اختصاص داده شده است که چشم‌اندازی بسیار زیبا از فضای داخلی ارائه می‌دهد. زیبایی اعجاب‌انگیز پارک، مسافران و افراد بسیای را از تمام گروه‌های سنی به سمت خود جذب می‌کند؛ خانواده‌ها با بازدید از این مکان زیبا، علاوه بر تماشای محیط جدید می‌توانند با بالارفتن از سرسره‌ها به بازی و اکتشاف فضا بپردازند. فضای داخلی پارک کارو به حدی برای بازدید کنندگان جذاب است که تمام افرادی که برای اولین بار به این مکان سفر می‌کنند به بازدید مکرر از آن تمایل پیدا می‌کنند.

فضای داخلی پارک کارو، که به رنگ زرد روشن طراحی شده است از چهار سرسره عظیم تشکیل شده است؛ یک سرسره به جمع خانوادگی اختصاص داده شده است، یک سرسره باشیب بسیار تند افراد بسیار شجاع را به سمت خود جذب می‌کند و دو سرسره دیگر به صورت مارپیچی و پوشیده از شیشه طراحی شده است. شیشه‌های منحنی به عنوان نرده‌های سرسره به کار برده شده است که امنیت بازدیدکنندگان را در حین بالارفتن از پله‌ها تضمین می‌کند. پروژه ساخت پارک کارو در سال ۲۰۰۶ آغاز شده و در سال ۲۰۱۹ به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 386318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.