مشاغل نیمه مزاحم دهاقان ساماندهی می‌شود

دهاقان – رئیس شورای اسلامی شهر دهاقان گفت: ساماندهی مشاغل نیمه مزاحم شهری در دهاقان در دستور کار است و برای این امر ۳۰ هکتار زمین خریداری شده است.

عبدالرحیم عناقه در گفت وگو با خبرنگار ایمنا از کاهش هزینه‌های پروانه ساخت تجاری، مسکونی و... خبرداد  و اظهار کرد:در سال های گذشته نظام مهندسی مبلغی که از شهروندان برای پروانه ساختمانی دریافت می‌کرد برابر با شهر اصفهان بود که خوشبختانه این  مبلغ به ۸۰ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به صرفه جویی در بودجه شهرداری، گفت:با اجرای طرح های درآمدزا شهرداری بدهی خود را پرداخت می‌کند و طرح‌های عمرانی نیز ساماندهی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر دهاقان با بیان اینکه ورودی‌های شهر از چهار جهت نامناسب است، خاطر نشان کرد: احداث باند کندرو از طرف غرب در محور مواصلاتی بروجن- دهاقان با عملیات چند هزار تن خاکبرداری در دست اجرا است و آسفات، جدول کشی وتوسعه فضای سبز در قسمت شرقی محور مواصلاتی شهرضا- دهاقان نیز رو به اتمام است، همچنین در قسمت شمالی شهر محور مواصلاتی مبارکه- دهاقان نیز اجرای طرح موزاییک فرش پیاده روسازی انجام می شود.

عناقه از ساماندهی مشاغل نیمه مزاحم شهری در قسمت شرقی مسکن مهر دهاقان خبرداد و افزود: زمین در نظر گرفته شده با قیمت ۳۰ میلیارد ریال به صورت اقساطی خریداری شده و به زودی در اختیار متقاضان قرار داده می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر دهاقان، با اشاره به طرح جامع تفصیلی شهر، گفت:این طرح که به منظور حفاظت از زمین های شهری و استفاده مطلوب از آنها انجام می شود در کمیسیون ماده ۵ مطرح می شود اما کماکان با مشکل کمبود زمین وبافت فرسوده نیز مواجه هستیم.

وی خاطر نشان کرد:در مسکن مهر مسائلی همچون نبود پارک، مرکز بهداشتی و...مطرح می شود که پیگیر حل مشکلات هستیم ودامداری های ی که در همسایگی آنها قرار دارد نیز به زودی رفع تکلیف می شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر دهاقان، افزود:در مسکن مهر عملیاتی همچون: آسفالت معابر، پیاده روسازی، نامگذاری کوچه‌ها و نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی انجام شده است.

وی از نامگذاری خیابانی به نام محمد بهمن بیگی، در محله نهضت آباد خبرداد واظهار کرد:احداث پارک وتوسعه فضای سبز در این خیابان نیز در دست اقدام است که از درخواست های شهروندان بویژه عشایر ساکن شهر به شمار می رود.

عناقه باتوجه به اینکه ساختمان شهرداری بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و فرسوده شده، گفت: ساختمان جدید شهرداری دهاقان در سه طبقه در دست بهره برداری است و تا دو سال آینده این ساختمان در اختیار کارکنان شهرداری و شهروندان قرار می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر دهاقان، با اشاره به توقف ساخت سالن اجتماعات  آرامستان باغ فردوس، از خیران خواست در تکمیل طرح اهتمام بیشتری داشته باشند، چراکه یکی از ملزومات شهر به حساب می آید و مساجد شهر مکان مناسبی برای برگزاری مراسم متوفیات نیستند.

کد خبر 386317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.