آمریکا توان آغاز جنگ نظامی علیه ایران را ندارد

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: پهپاد آمریکایی وقتی به مرزهای ایران تجاوز کرد و به اخطارهای ایران توجه نکرد در نهایت ساقط شد و قدرت بازدارندگی ایران را به نمایش گذاشت و این مهم در اثر ایستادگی، مقاومت و پیروی از ولایت فقیه به دست آمده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سردار مجتبی فدا در آیین چهلمین سالگرد تاسیس ناحیه مقاومت بسیج لنجان با اشاره به اهمیت روحیه خودباوری، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب توطئه های متعددی در دستور کار دشمن قرار گرفت، اما نیروهای جان برکف سپاه لبیک گوی ولی زمان خود بودند و در صحنه های مختلف همچون مقابله با اشرار در پاوه، دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشتند.

وی افزود: در شهریور ۱۳۵۸ با اقدامات صورت گرفته ضد انقلاب ها عقب نشینی کرده و امنیت کامل در کردستان برقرار شد، اما افرادی بودند که در دولت موقت حضور داشتند که نه عمق انقلاب اسلامی را درک می کردند و نه به ابعاد گسترده تلاش های دشمنان برای شکست انقلاب می اندیشیدند و این مسئله باعث اتفاقات ناگوار و فجایع مختلف در کشور شد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به حرکت ملت ایران و قوای مسلح برای برافراشتن پرچم توحید‏‎ ‎‏و تحکیم پایه های جمهوری اسلامی در جهان، تصریح کرد: با آغاز جنگ تحمیلی نیز به دلیل نوپا بودن انقلاب اسلامی، غافلگیرانه وارد حوزه دفاع از کشور شدیم و امام خمینی(ره) با تدابیر حکیمانه خود آرامش را به ملت ایران تزریق کرده و فرمودند یک دیوانه ای بود اقدامی کرد و یک سنگی را در چاه انداخت و‏‎ ... سیلی نهایی را خواهد خورد.

وی ادامه داد: حضور نیروهای بسیجی در کنار سپاه، ارتش و نیروی انتظامی سبب شد در هشت سال دفاع مقدس به خوبی در برابر دشمن ایستادگی کنیم و امروز بعد از ۴۰ سال شاهد تحقق سخنان امام خمینی(ره) هستیم و جهانیان شاهد اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

فدا اضافه کرد: این مهم به گونه ای محقق شد که همه کشورهای دنیا پشت سر صدام قرار گرفتند تا انقلاب اسلامی را با شکست مواجه کنند، اما نه تنها در رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند، بلکه برخلاف دیگر جنگ های نظامی حتی یک وجب از خاک ایران از کشور جدا نشد.

وی با بیان اینکه آمریکا در این جنگ تحمیلی عملیاتی را در راستای ضربه زدن به ایران و کمک به پیروزی عراق انجام داد، عنوان کرد: در دوران جنگ تحمیلی از ۱۰ کشور دنیا افراد مختلفی به اسارت درآمده بودند و پنج کشور مستقر در سازمان ملل نیز به صورت مستقیم صدام را حمایت می کردند، از طرفی در سال ۱۳۶۷ آمریکا مستقیما وارد عمل شد و به سکوهای نفتی کشور حمله کرد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۶۴ وقتی اولین ناو آمریکایی قصد حضور در آب های خلیج فارس را داشت امام خمینی (ره) فرمودند نباید اجازه چنین کاری را به آمریکا داد، اما برخی افراد تدابیر حکیمانه امام را باور نداشتند و چنانچه این اقدام صورت می گرفت پیروزی نصیب ما می شد، ولی عدم توجه به سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی سبب شد شرایط تغییر کرده و ناوهای آمریکا، انگلیس و... در خلیج فارس تردد داشته باشند.

وی یادآور شد: با پایان جنگ تحمیلی تمام قابلیت و همت کشور با تکیه بر توان داخلی بر روی مسئله بازدارنگی متمرکز شد و در کنار دستیابی و توسعه صنعت هسته ای صلح آمیز، قابلیت ها و توانمندی های خود را در راستای بازدارندگی و جلوگیری از نگاه تهدید آمیز به مرحله اجرا رساندیم.

فدا افزود: قدرت و توان بازدارندگی ایران اسلامی به گونه ای افزایش یافت که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: دشمنان بدانند دوران «بزن در رو» گذشته است و تنها پس از سه روز انگلیسی ها جواب گستاخی خود را گرفتند و نفتکش آنان در  آب‌ های کشور توقیف شد.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها توان و ظرفیت آغاز جنگ نظامی علیه ایران را ندارند، تصریح کرد: پهپاد آمریکایی نیز وقتی به مرزهای ایران تجاوز کرد و به اخطارهای ایران توجه نکرد در نهایت ساقط شد و قدرت بازدارندگی ایران را به نمایش گذاشت و این مهم در اثر ایستادگی، مقاومت و پیروی از ولایت فقیه به دست آمده است.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان در پایان گفت: آمریکا خود اعلام کرده است طی ۴۰ سال گذشته بیش از هفت هزار میلیارد دلار در منطقه هزینه کرده، اما ابتکار عمل در دستان ایران قرار گرفته است و قطعا به زودی از منطقه خارج خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۴۰ سال پیش هیمنه آمریکا به دست امام خمینی(ره) شکسته شد، اضافه کرد: امروز نیروهای یمن شش سال با دستان خالی در برابرعربستان سعودی با حمایت آمریکا ایستادگی کردند و این مهم با الگوپذیری از انقلاب اسلامی به وقوع پیوسته است.

کد خبر 386310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.