برآورد هزینه‌های طرح‌های مناسب سازی ضروری است

انجام برآورد هزینه از طرح‌های مناسب سازی به منظور اولویت بندی طرح‌ها اهمیت زیادی دارد تا مناسب سازی مسیر خیابان‌های مشخص شده با توجه به بودجه اختصاص یافته انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریبا حسین بالام رییس اداره طرح‌های منطقه‌ای و حریم معاونت معماری و شهرسازی اصفهان در پنجاهمین جلسه ستاد مناسب سازی امروز یکشنبه ۲۷ مردادماه، تصریح کرد: طرح‌های مناسب سازی پیش بینی شده برآورد کلی برای اجرا  ندارد به طور مثال انجام هماهنگی با معاونت حمل و نقل و ترافیک برای جانمایی عبورهای عرضی ضرورت دارد.

وی افزود: جانمایی جزایر ترافیکی ورودی خیابان مدرس نجفی باید با هماهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان انجام شود، جانمایی برای عبورهای عرضی نیز مشخص شده است زیرا یکی از مشکلات معلولان ارتباط مناسب دو طرف خیابان است.

رییس اداره طرح‌های منطقه‌ای و حریم معاونت معماری و شهرسازی اصفهان خاطرنشان کرد: طرح‌های مناسب سازی که در دستور کار قرار می‌گیرد، برآوردی برای اینکه در اولویت اجرا قرار بگیرد ندارد و امکان برآورد طرح‌های مناسب سازی و برآورد واحد آن نیست.

سید علی نقوی از سازمان طراحی فنی و مهندسی با اشاره به مناسب سازی بخشی از خیابان اشرفی اصفهانی حدفاصل بزرگراه شهید خرازی تا خیابان مدرس نجفی، گفت: مبلغ ۲۵ میلیون تومان برای مناسب سازی این بخش اختصاص پیدا کرده است که باید براساس اولویت‌بندی انجام شود، در این راستا شهرداری منطقه دو باید هماهنگی لازم را با معاونت حمل و نقل و ترافیک برای ارائه جزئیات طرح داشته باشد تا پس از آن اطلاعات در اختیار سازمان طراحی گذاشته شود.

وی عنوان کرد: برآورد هزینه برای هر واحد از عملیات مناسب سازی باید به صورت میدانی انجام شود.

 مهم‌ترین اصلاحات مورد نیاز در مسیر خیابان آیت الله اشرفی اصفهانی

اختلاف سطح بین مسیر پیاده رو و سواره رو، وجود نمادهای U شکل و لزوم جایگزینی آن با نمادهای استوانه‌ای، جانمایی دقیق ایستگاه‌های اتوبوس، مناسب سازی جزیره‌های ترافیکی، ایمن سازی، ترمیم خرابی‌ها و نشست‌های موضعی سراسر مسیر و اصلاح گریتینگ پل ورودی با لوله گذاری در خیابان آیت الله اشرفی اصفهانی به منظور ایجاد دسترسی مناسب و سهولت در عبور و مرور برای معلولان از جمله مواردی بود که در این جلسه به آن اشاره شد.

علیرضا ابراهیمیان، مشاور مناسب سازی معاونت معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان تاکید کرد: برخی از پل‌هایی که برای عبور عرضی عابر پیاده در این خیابان در نظر گرفته، مناسب عبور یک فرد توانخواه یا معلول نیست.

وی افزود: در نظر گرفتن فضای مکث برای ایجاد رمپ یا هم سطح کردن پل با سطح پیاده رو و سواره از جمله اقدامات در نظر گرفته شده برای رفع مشکل این پل‌ها است.

مشاور مناسب سازی معاونت معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان اظهار کرد: شیب محل اتصال پیاده رو به ورودی کوچه‌ها بیشتر از پنج درصد است و برای رفع این مشکل باید با آسفالت کشی  این اختلاف سطح را از بین برد، اما در صورتی که این آسفالت کشی سیستم دفع آب سطح را دچارمشکل کند با ایجاد رمپی می‌توان حرکت فرد معلول را آسان کرد.

ابراهیمیان با تاکید بر ایجاد پارک حاشیه‌ای برای معلولان گفت: علائم مربوط به پارک حاشیه‌ای برای معلولان باید به فاصله ۵۰۰ متر و در نزدیکی کاربری‌های عمومی قرار داشته باشد.

ویدا رفیعی نماینده سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در ادامه این جلسه، تاکید کرد: با توجه به عبور لوله آب از زیر این پل‌ها اقدامات فوق نباید آب رسانی به درختان محدوده را با مشکل مواجه کند.

سام جوع عطا از سازمان طراحی اظهار کرد: برخی از آسیب‌های مطرح شده در جلسه نیازمند بررسی مجدد، تهیه دیتیل‌های طرح و هماهنگی با معاونت حمل و نقل و ترافیک است که منطقه دو شهرداری اصفهان ملزم به پیگیری این موضوع است.

وی همچنین تاکید کرد: بررسی مجوز پل‌های نامناسب احداث شده و اخطارقانونی به مالکان جداره نیز باید با هماهنگی منطقه انجام شود و اخطار قانونی به مالکان پل‌های غیر ایمن و غیر ضروری از طرف واحد کنترل و نظارت منطقه به منظور اصلاح این پل‌ها ضرورت دارد.

نماینده سازمان طراحی افزود: پل‌های غیر ضروری توسط واحد عمران منطقه حذف و پل‌های لازم با جزئیات مصوب سازمان طراحی و فنی و مهندسی اصلاح شود.

جوع عطا اظهار کرد: آبروهای شیاردار پل‌های ورودی کوچه‌ها و بن بست‌های سراسر مسیر نیز باید با دتایل مصوب سازمان طراحی و فنی و مهندسی اصلاح شود.

کد خبر 386299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.